מדדים ומחקרים

הבנק המרכזי בקריסה: רשם הפסד שנתי לראשונה מ-2004

ה-ECB, הבנק המרכזי האירופי, אמר כי ההפסד בגובה 1.4 מיליארד דולר משקף את "פעולות המדיניות המוניטרית ההכרחיות של מערכת האירו" במאבק נגד האינפלציה הגבוהה עם העלאות הריבית הרבות ברציפות מאז יולי 2022. מאז אוקטובר אשתקד, שלוש ריביות המפתח נשמרו ברמות גבוהות היסטורית
מערכת ice |  1
צילום Magma Images, shutterstock
לראשונה מאז 2004, הבנק המרכזי האירופי (ECB) הכריז אמש [חמישי] על הפסד שנתי לשנת 2023 בעקבות כמעט שני עשורים של רווחים משמעותיים. הבנק דיווח על הפסד של כמעט 1.3 מיליארד יורו (1.4 מיליארד דולר) בשנה שעברה לאחר שחרור של 6.6 מיליארד יורו מהפרשה לסיכונים פיננסיים.
ה-ECB אמר כי ההפסד משקף את "פעולות המדיניות המוניטרית ההכרחיות של מערכת האירו" במאבק נגד האינפלציה הגבוהה עם העלאות הריבית הרבות ברציפות מאז יולי 2022. מאז אוקטובר אשתקד, שלוש ריביות המפתח נשמרו ברמות גבוהות היסטורית .

העלייה בריבית המפתח הגדילה את הוצאות הריבית על ההתחייבויות בריבית משתנה של ה-ECB, אך ההכנסות מהנכסים לא עלו באותה מידה או באותו קצב, שכן לרבים היו ריביות קבועות ופדיון ארוך, מה שבסופו של דבר הביא הפסד, לפי הבנק המרכזי.
מעבר לכך, הבנק גם ציפה להפסדים "בשנים הקרובות" ורק אז יהיו שוב "רווחים ברי קיימא". ה-ECB התחייב למלא ביעילות את המנדט העיקרי שלו לשמור על יציבות מחירים, ללא קשר להפסדים כלשהם. החשבונות של פגישת המדיניות של הבנק המרכזי האירופי בינואר שפורסמו באותו יום הראו קונצנזוס רחב בקרב חברי מועצת הממשל כי "מוקדם מדי לדון בהורדות הריבית".
ה-ECB ירצה לעצור את ההקלה במגבלות המדיניות המוניטרית הנוכחיות עד שנתוני הרבעון הראשון יחשפו התאוששות כלכלית קטנה, ירידה בלחץ האינפלציוני, וללא האצה בצמיחת השכר, לפי אנליסטים ב-ING.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמוטריץ
    ינקו 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה מה שמצפה לנו
    סגור