מדדים ומחקרים

חצי שנה למלחמה: צה"ל יוצא מחאן יונס

אוגדה 98 שיצאה הלילה מהעיר השנייה בגודלה ברצועה ביצעה שורה של מבצעים והשמידה את חטיבת חאן יונס של החמאס. לוחמיה הרגו אלפי מחבלים והשמידו מעל 30 אלף מטרים של מנהרות תת קרקעיות
דוד זולדן | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צה"ל)
כעבור חצי שנה מפרוץ הקרבות אוגדה 98 עוזבת את חאן יונס לאחר חודשים ארוכים של לחימה מאסיבית וממושכת, על רקע מה שמגדירים בצה"ל כתחושת מיצוי סביב המלחמה בעיר. באוגדה נערכים להמשך המלחמה במחנות המרכז ובפרט ברפיח.
חצי שנה אחרי פרוץ המלחמה וארבעה חודשים אחרי שאוגדה 98 פעלה בחאן יונס בפעם הראשונה, אמש (בלילה שבין מוצ"ש לראשון) הלוחמים עזבו את חאן יונס, השאירו את המשך הקרב לצוותי הקרב החטיבתיים ונערכו להמשך התמרון במחנות המרכז וברפיח.
 
בצה״ל אומרים כי הפשיטות על בסיס מודיעין הוא מפעיל הלחץ הטוב ביותר בגלל אלמנט ההפתעה. המטרה היא להפעיל נוהל קרב להמשך המלחמה בעזה, ולצורך כך על הכוחות לצאת מהרצועה לאחר מה שמגדירים צבא כמיצוי הלחימה בחאן יונס.
אוגדה 98 ביצעה שורה של מבצעים ופירקה את חטיבת חאן יונס, אחת משתי החטיבות הדומיננטיות. הלוחמים הרגו אלפי מחבלים והשמידו מעל 30 אלף מטרים של מנהרות תת קרקעיות רובם של הנהגת הארגון חמאס. זו אוגדה שהצליחה להילחם מעל ומתחת לקרקע בו זמנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה