מדדים ומחקרים

משרד הבריאות מפרסם את נתוני האשפוזים במחלקות הפנימיות

שוחרר דוח הסוקר את המצב בבתי החולים מ-2010 ועד 2022. בין הנתונים שנחשפו: עלייה באחוז המאושפזים מעל גיל 65, ירידה במספר ימי האשפוז. וגם: איך השפיעה המלחמה והמצב הביטחוני? 

מערכת ice | 
בתי חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
דוח משרד הבריאות חושף את הנתונים על האשפוזים במחלקות הפנימיות בין השנים 2010 ועד 2022. הדוח, שפורסם בהודעה לתקשורת היום (חמישי) חושף נתונים בנוגע למשך האשפוז, סוגים ואשפוזים חוזרים. בסך הכול, בשנת 2022 אושפזו 205 אלף בני אדם במחלקות הפנימיות בבתי החולים השונים. 
על-פי הנתונים, שיעור ימי האשפוז נמצא במגמת ירידה. ימי האשפוז ירדו ב-10% מאז 2019, לפני הקורונה. 61% מכלל האשפוזים נערכו עד שלושה ימים. רק עשירית מכל האשפוזים נמשכו עשרה ימים ומעלה. אחוז האשפוזים עד יום אחד עלה ב-30%. על-פי הנתונים ימי השהייה עולים באופן ממוצע על פי גיל. 
 
בשנת 2022 נרשמו מספר גבוה של אשפוזים למבוגרים בדרום ובצפון. במרכז ותל-אביב נרשם אחוז ממוצע של אשפוזים לבני הגיל השלישי ואילו במחוז ירושלים ויהודה ושומרון נרשם דווקא אחוז נמוך. בני 65 ומעלה היוו 65% מסך האשפוזים במחלקות הפנימיות.
בשנות הקורונה 8% מסך האשפוזים במחלקות הפנימיות היו במחלקות הקורונה, שכעת נסגרו. על-פי הנתונים במהלך השנים האלו 11%-13% מימי האשפוז היו במחלקות הקורונה. בשנות הקורונה נפטרו 7% מסך המאושפזים במחלקות הכלליות. נתון זה מהווה עלייה כ-5% מאז השנים שקדמו לו. 
שר הבריאות אוריאל בוסו התייחס לדו"ח: "כשר הבריאות אני ער לקשיים ולהתמודדות מורכבת שעומדים בפני מערך האשפוז הפנימי, בייחוד בעונת החורף, וביתר השנה, על רקע המלחמה, שהביאה עמה תחלואה גוברת ומחלות חורף שהשפיעו על אחוזי תפוסה גבוהים".
בעקבות המלחמה המתמשכת ומתקפת הפתע של החמאס ב-7 באוקטובר נרשמה עלייה בתפוסה במחלקות הפנימיות. המחלקות מולאו לא רק על ידי פצועים, אלא גם על ידי חולים במחלות כמו שפעת. עלייה זו מיוחסת לכך שאנשים התעכבו בלקיחת חיסוני החורף לאור המצב הביטחוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה