מדדים ומחקרים

סקר שביעות רצון חושף: אלו חברות הביטוח המובילות בישראל

לשכת סוכני הביטוח פרסמה את תוצאות סקר שביעות הרצון השנתי: חברות כלל ומגדל מובילות בתחום קרנות הפנסיה וביטוחי החיים, אלטשולר שחם מובילה במסלול ברירת המחדל, והסוכנים מצביעים על דמי ניהול אטרקטיביים ושירות איכותי כגורמים המרכזיים בבחירת שותף פיננסי
דסק צרכנות | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה, יחצ, shutterstock, Magma Images)
לשכת סוכני הביטוח פרסמה היום (שלישי) את תוצאות סקר שביעות הרצון השנתי שערכה בקרב 925 סוכנויות וסוכני ביטוח חברי הלשכה במהלך ספטמבר ואוקטובר. הסקר נערך באמצעות שאלון מקוון על ידי מכון "שריד", והוצג בוועידת לשכת סוכני הביטוח השנתית באילת על ידי סו"ב מושיק בן פורת, יו״ר מחוז שרון של הלשכה.
הסקר בחן את שביעות הרצון של הסוכנים מהחברות בתחום קרנות הפנסיה, ביטוחי החיים ונושאים נוספים המטרידים את ציבור הסוכנים, תוך חלוקה בין חברות בעלות נתח שוק משמעותי (הפניקס, הראל, מגדל, כלל, מנורה מבטחים) וחברות בעלות נתח שוק מצומצם (איילון, שומרה, הכשרה ובתי ההשקעות מיטב, מור, אלטשולר שחם, אינפיניטי).
קרנות הפנסיה:
בקרב החברות בעלות נתח שוק משמעותי, מגדל וכלל דורגו במקום הראשון עם ציון של 3.7 מתוך 5, הפניקס במקום השני (3.4), ומנורה במקום השלישי (3.0).
בקרב החברות המפעילות את מסלול ברירת המחדל, בית ההשקעות אלטשולר שחם דורג במקום הראשון עם ציון 3.3, אחריו מיטב (3.1), מור (2.9) והכשרה (3.5).
ביטוחי חיים:
בקרב החברות בעלות נתח שוק משמעותי בתחום ביטוחי החיים, כלל ומגדל דורגו במקום הראשון עם ציון 3.7, הראל במקום השני (3.5), הפניקס במקום השלישי (3.2), ומנורה במקום האחרון (2.9).
בחברות בעלות נתח שוק מצומצם, איילון דורגה במקום הראשון עם ציון 3.6, ואחריה הכשרה (2.9).
חברות המועדפות על הסוכנים:
61% מהסוכנים עובדים עם קרן הפנסיה של מגדל, 59% עם הראל, 57% עם כלל, 49% עם הפניקס, 41% עם מנורה, 21% עם מור, 20% עם מיטב, 19% עם אלטשולר שחם, ו-3% עם אינפיניטי.
בביטוחי החיים, מגדל מובילה עם 68%, הראל 66%, כלל 62%, הפניקס 51%, מנורה 48%, איילון 20% והכשרה 12%.
הפרמטרים המרכזיים לבחירת שותף פיננסי:
בסקר התבקשו הסוכנים לציין מהו הגורם המרכזי בבחירת קרן פנסיה: 47% ציינו דמי ניהול אטרקטיביים, 42% איכות המוצרים והתשואות, 36% תפעול יעיל, 30% תגמול הוגן, 29% מקצועיות צוותי השירות, 24% טיפול בתביעות, 20% אי תחרות מול שיווק ישיר ו-19% מפקח איכותי.
בבחירת חברות הביטוח, המקצועיות של צוותי השירות והתמיכה מובילה עם 48%, איכות המוצרים והתשואות 46%, תפעול יעיל 46%, טיפול בתביעות 40%, תגמול הוגן 38%, דמי ניהול ומפקח איכותי 34%, אי תחרות 29%, חיתום נוח 27%, דיגיטציה וטכנולוגיה 25%, שקיפות בעמלות 19%, גישה למנהלים 14%, והדרכות מקצועיות 10%.
מהסקר עולה כי התחרות על דמי הניהול נקבעת גם על ידי הטבות המוענקות למשמרים, ישירים, קולקטיבים ויועצים. הסיבה המרכזית לצמצום פעילות עם חברה היא שירות גרוע לסוכן, שעומד בראש הרשימה עם שיעור בין 43% ל-71%, גבוה יותר מחוסר שקיפות, עלויות גבוהות או תחרות ישירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה