מדדים ומחקרים

רמי לוי חוטף מהלקוחות: הגיע למקום האחרון מול המתחרים

מהפכה בצריכה הישראלית: חוויית הקנייה מנצחת את המחיר - שופרסל במקום הראשון, רמי לוי במפתיע בתחתית
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום באדיבות רמי לוי, shutterstock, פלאש 90/ יוסי אלוני)
מחקר מקיף שערך המכון לחקר הקמעונאות על בסיס סקר ארצי של 1,000 צרכנים חושף שינוי פרדיגמטי באופן שבו ישראלים בוחרים היכן לקנות את המצרכים שלהם. על פי 'מעריב' בניגוד לתפיסה המקובלת כי המחיר הוא הגורם המכריע, התמונה החדשה מציגה מציאות שונה לחלוטין: החוויה הפיזית בחנות היא כיום הגורם המשפיע ביותר על נאמנות הלקוחות.
הממצאים מציגים פערים דרמטיים בין הרשתות השונות. חצי חינם מובילה כמעט בכל הקטגוריות - ניקיון, חוויית קנייה ונאמנות גבוהה, עם תיאורים של חנויות נקיות, אסתטיות ומאורגנות במיוחד. יוחננוף במקום השני מצטיינת באווירה קהילתית חמה עם שירות אישי ויחס אנושי. שופרסל שלישית בחוויה אך מובילה בביטחון לאחר קנייה ונתפסת כמותג אמין ומבוסס, למרות מחירים גבוהים יחסית.

במקביל קרפור נהנית מתדמית עולמית וסניפים אסתטיים אך עדיין מתקשה לבסס נאמנות בשוק הישראלי. אושר עד בולטת בתפיסת המחיר אך סובלת מנאמנות נמוכה וחוויה בסיסית. רמי לוי מובילה במדד תפיסת המחיר אך מדורגת נמוך מאוד בנאמנות, ביטחון וחוויה, עם בעיות בניקיון, סדר ושירות שמרתיעות לקוחות.
אגב רק לאחרונה רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2025, במסגרתם בישרה גם על דריסת רגל ראשונה בפעילות חנויות הסטוק: בימים אלה, עוסקת החברה בהקמת סניף ראשון של חברת "רמי לוי סטוק" (מוחזקת 51%) שתבצע פעילות יבוא ומכירה קמעונאית של מוצרי סטוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוזמנים לסניף רמי לוי בעכו
    אביגדור 12/2025/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תיכנסו לשניה לשרותים... אייכס, ואני לא מדבר על ניר טואלט או סביון לידים. מנהל הסניף יצעק עליכם אם תנסו להסביר לו על היגינה. תגיעו עם נעלים גבוהות
    סגור