מדדים ומחקרים

מדד המיליארדים: מי 10 העשירים בעולם ומי נותר מחוץ לרשימה?

בין המיליארדים העשירים בעולם נמצאים מייסדי חברות ענק כמו פייסבוק ואמזון, אך הרשימה עוד ארוכה, וב-100 הראשונים מופיעים גם שמות מוכרים בישראל כמו שלדון אדלסון ורומן אברמוביץ'. 10 המיליארדרים העשירים בעולם, ואלו שלא 
רועי בהריר-פרל |  1
מיליארדרים (צילום פייסבוק ויקיפדיה)
בתמונה: ג'ף בזוס מייסד אמזון; מארק צוקרברג מייסד פייסבוק; בעלי "ישראל היום" שלדון אדלסון; האוליגרך הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ'. 
מי המיליארדים העשירים בעולם? המועדון היוקרתי שכולם רוצים להיות בו הוא אחת הזירות הבוערות ביותר, אולם נראה שרק חברות ענק ובעלות כוח עצום, יכולות לספק לבעליהן את המקום ברשימה.
לפי מדד בלומברג, בראש רשימת המיליארדים העשירים בעולם, ניצב מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס עם 182 מיליארד דולר, הצפוי להיות האדם הראשון בעולם שמגיע להון אישי של 200 מיליארד דולר. הנתון הבאמת מדהים הוא שמתחילת השנה בזוס הגדיל את הונו בלא פחות מ-67.4 מיליארד דולר.
אחריו ברשימה נמצא מייסד מיקרוסופט והנדבן הרשמי של התעשייה ביל גייטס, עם 120 מיליארד דולר, לאחר שהוסיף השנה להונו 7.3 מיליארד דולר. את המקומות השלישי והרביעי תופסים, בהתאמה, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג עם 97.1 מיליארד דולר (תוספת של 18.7 מיליארד דולר מתחילת השנה) ומנכ"ל התאגיד הצרפתי LVMH ברנאר ארט עם 81.2 מיליארד דולר (הפסד של 24.1 מיליארד דולר מתחילת השנה), ומי שסוגר את החמישייה הראשונה איש העסקים האמריקאי וורן באפט, עם 80.5 מיליארד דולר (הפסד של 8.8 מיליארד דולר מתחילת השנה).
את העשירייה הראשונה ברשימה סוגר מנכ"ל טסלה הפרובוקטיבי אילון מאסק עם 65.4 מיליארד דולר, לאחר תוספת ענק של 37.8 מיליארד דולר מתחילת השנה. האישה הראשונה ברשימה היא מקינזי סקוט, גרושתו של הראשון ברשימה ג'ף בזוס, שמדורגת במקום ה-14 ותרמה 1.7 מיליארד דולר מהונה בתחילת החודש לארגוני שוויון חברתי וכלכלי. אישה נוספת שנמצאת בין 20 הראשונים היא ג'וליה פלשר קוך, אלמנתו של איש העסקים האמריקאי דייויד קוך, שתופסת את המקום ה-19 עם 57.1 מיליארד דולר. שלדון אדלסון, אם תהיתם, נמצא במקום ה-36 ברשימה עם 30.6 מיליארד דולר והפסד של 7.9 מיליארד דולר מתחילת השנה. 
 
מחוץ לרשימה: בעלי "ישראל היום", יו"ר גוגל, ואוליגרך רוסי-ישראלי
רשימת המיליארדים העשירים עוד ארוכה, אך בין השמות הנוצצים לא מעט אנשי עסקים מוכרים. ביניהם לדוגמה, שלדון אדלסון, בעלי עיתון "ישראל היום", ואיש עסקים יהודי-אמריקאי הנחשב מקורב לראש הממשלה נתניהו. הונו של אדלסון, לפי בלומברג, מוערך בכ-29.6 מיליארד דולרים בלבד, מה שמציב אותו במקום ה-36 בין עשירי העולם. 
עוד אדם מוכר ברשימת ה-100 הראשונים, הוא איש העסקים והאוליגרך הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ', המחזיק בין היתר, בקבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי. הונו של אברמוביץ' מוערך בכ-16.2 מיליארד דולר, מה שמציב אותו במקום ה-92 ברשימת העשירים בעולם. 
 
עוד שם שמשפיע לא מעט על החיים של כולנו הוא אריק שמידט, יו"ר חברת אלבאפבית המחזיקה בענקית הטכנולוגיה גוגל. הונו של שמידט מוערך בכ-17 מיליארד דולר, מה שמציב אותו במקום ה-82 ברשימת המיליארדרים העשירים העולם. 
חנות אפל, טים קוק (צילום pixabay, ויקיפדיה)
לא נכנס לרשימה - אך מפתיע עם עלייה
עוד נחשף השבוע בבלומברג כי היקף ההון הנקי של מנכ"ל אפל טים קוק חצה, בעקבות הזינוק המתמשך בערך המנייה של החברה, את רף מיליארד הדולר - הישג חריג עבור מנכ"ל שאינו בעלים או מייסד. אמנם כרגע הוא עדיין לא מספיק עשיר כדי להיכנס לרשימת 500 המיליארדרים של בלומברג (אייל הנדל"ן האמריקאי ג'ף סאטון סוגר את הרשימה עם 4.5 מיליארד לדולר), אבל נוכח התחזיות החיוביות המיוחסות לאפל בימים אלה, אפשר בהחלט להניח שגם לשם הוא יגיע. אחרי הכל, חלק נכבד מהונו (כ-375 מיליון דולר) מגיע מ-847,969 מניותיו בחברה.
בשבוע שעבר עלתה מניית אפל ב-5% - מה שהציב את החברה פסע לפני הפיכתה לחברה הראשונה בהיסטוריה שמגיעה לשווי שוק של 2 טריליון דולר. זאת, שנתיים בלבד לאחר שהפכה לחברה הראשונה בעולם ששווה טריליון דולר. קוק, מצדו, גרף את הונו בחברה לאורך תשע שנים, מאז שנכנס ללשכת המנכ"ל, שם החליף את מייסד אפל סטיב ג'ובס. הוא נתפש בתוך אפל ומחוצה לה כמנכ"ל שמצליח לשמור על שגשוגה ובהחלט עומד בציפיות הרבות שנתלו בו עם הכניסה לתפקיד.
יש לצין כי להבדיל ממייסדי חברות ענק אחרות, שנוטים להחזיק בנתחים מרשימים, הנתח של קוק באפל מזערי ועומד על 0.02% בלבד. בנוסף לכך, קוק הצהיר כבר לפני חמש שנים כי ברצונו לתרום חלק ניכר מהונו כמניות של ועד כה הוא כבר תרם כאלה בשווי מיליון דולר. גם מנכ" פייסבוק מארק צוקרברג, אגב, הצהיר בשבוע שעבר כי בכוונתו למכור את רוב מניותיו בחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האמת
    ברי 08/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נכנסו לרשימה דיקטטורים עם הון של 500מיליארד
    סגור