מדדים ומחקרים

"שעת נעילה": העלויות שמאחורי ההפקה היקרה ביותר בישראל אי פעם

1.2 מיליון שקל על משכורות השחקנים, 2 מיליון שקל על הצוות הטכני והאמנותי, חצי מיליון שקל על השמשת טנקים ממלחמת יום הכיפורים. בסך הכל, הסדרה עלתה 23 מיליון שקל, מתוכם 11 מיליון מכספי תאגיד כאן 11
רועי בהריר-פרל |  2
שעת נעילה (צילום כאן 11)
סדרת הטלוויזיה המדוברת של כאן 11 "שעת נעילה" היא, על פי ההערכות, הסדרה היקרה ביותר שהופקה ושודרה בישראל אי פעם. על פי פרסום של רן בוקר, העלות הכוללת של העונה הראשונה הייתה 23 מיליון שקל, מתוכם 12 מיליון הושקעו על ידי איש העסקים משה אדרי והמפיקות שרון הראל ומאיה אמסלם. ה-11 מיליון הנותרים הגיעו מקופת התאגיד.
שכרם של השחקנים בסדרה - לרבות הקאסט הראשי שכולל את אביב אלוש, עופר חיון, ליאור אשכנזי, מאוד שוויצר, לי בירן, גוי ריגר, אימרי ביטון ותום אבני - עמד, בחישוב כללי, על 1.2 מיליון שקל. גם העלות של תפעול ההפקה הייתה גבוהה משמעותית מהמקובל בתעשייה המקומית והסתכמה בכ-7.1 מיליון שקל.
מתוך הסכום האמור, 2.2 מיליון על איפור, הלבשה ותפאורה; 2 מיליון על הצוות הטכני והאמנותי; 1.4 מיליון עבור עריכה והדמיות מחשב (שכללו בין השאר תוספות של טנקים וירטואליים לצילומים); חצי מיליון על השמשת טנקים ממלחמת יום הכיפורים במיוחד לסדרה; חצי מיליון על הרכבת הסטים ברמת הגולן; ועוד חצי מיליון על ציוד צילום.
מול העלות העצומה של הפקת "שעת נעילה", שהעבודה עליה החלה בערוץ 10 ועברה לכאן 11 עקב קשיי הערוץ לעמוד בעלויותיה, ניצבת התקווה של תאגיד השידור הציבורי כי הסדרה תכה גלים בחו"ל ובעיקר בשוק האמריקאי, אותו התאגיד מקווה לכבוש לאחר שמכר את הסדרה לרשת HBO תמורת סכום שעל פי ההערכות עומד על כמה מיליוני דולרים. אפשר בהחלט להניח שהפקת עונה שנייה לסדרה תיכנס להילוך גבוה יותר אם וכאשר "שעת נעילה" תצליח לשבות גם את הקהל בארצות הברית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שווה כל גרוש
    שש 11/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטוח תמכר לעוד מעוניינים ואם גם לא, מסמך חצי הסטורי
    סגור
  • 1.
    שרון הראל מליארדרית נשואה לרונלד כהן זה משחק עבורה (ל"ת)
    מלחמה כבידור למפיקות 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור