מדדים ומחקרים

ברקע המאמצים לממשלה: רק 31% רואים בחרדים חלק אינטגראלי מהחברה הישראלית

נתונים דרמטיים של סקר הליגה נגד השמצה מעלה כי יותר מ-50% מהישראלים שינו את דעתם לרעה כלפי המגזר החרדי בעקבות משבר הקורונה, 74% מאשימים את הרבנים והממסד הדתי כגורמים התורמים ביותר לפילוג | כל הנתונים
מערכת ice |  4
חרדים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סקר עמדות חדש בקרב הציבור הישראלי שפירסמה הליגה נגד השמצה מגלה כי שיא של 81 אחוז מהישראלים מאמין שהחברה בישראל מפולגת יותר ויותר וכי השסעים בתוכה מתרחבים. נתון זה מהווה עלייה ניכרת בהשוואה לסקר שנערך לפני ארבע שנים, אז החזיקו 69 אחוזים מהישראלים בדעות אלה.  
על פי נתוני הסקר עולה כי בעקבות משבר הקורונה השתנתה תמונת המצב בחברה הישראלית כלפי החרדים. בסקר נמצא כי כמחצית מהציבור בישראל שינה את דעתו לרעה כלפי המגזר החרדי, בשל תפיסותיו לגבי התנהלות הקהילה החרדית בזמן משבר הקורונה.  
עוד עולה כי רק מיעוט מהנשאלים כ-31% בלבד רואים בחרדים בישראל "חלק אינטגראלי" מהחברה הישראלית. זוהי ירידה משמעותית לעומת 43 האחוזים שאמרו כי החרדים הם חלק אינטגראלי מהחברה הישראלית בשנת 2019, לפני פרוץ מגפת הקורונה. לשאלה, האם האזרחים הערבים בישראל הם חלק אינטגרלי מהחברה בישראל, רק 30 אחוז מבעלי הדעה השיבו בחיוב.  
עד כמה החברה הישראלית מפולגת ומשוסעת? התשובה: מאוד. 81 אחוזים מהנשאלים מאמינים שהחברה הישראלית מפולגת או מפולגת מאוד. רק 4 אחוזים השיבו כי החברה הישראלית מאוחדת או מאוד מאוחדת. נתון זה מהווה עלייה עקבית בקרב אלו הסבורים שהחברה הישראלית מפולגת מאז הסקר הראשון שנערך בשנת 2017, אז 69% אמרו שהחברה הישראלית מפולגת. 
אם הכול כל כך מפולג, ישנה נקודת אור חיובית בכל ש-61 אחוזים מאמינים כי צבא ההגנה לישראל תורם יותר מכל לאחדות בישראל. 
לדברי המשיבים, הגורמים התורמים ביותר לפילוג הם: ההנהגה הפוליטית של ישראל (90 אחוז מבעלי הדעה), מדיה חברתית - אינטרנט, פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ וכודמה (84 אחוזים), אמצעי התקשורת המסורתיים: רדיו, טלוויזיה, עיתונות (84 אחוזים) ורבנים והממסד הדתי (74 אחוזים).
קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל מסרה לאחר הממצאים כי "נתוני הסקר, שנערך בתקופת משבר הקורונה ועל רקע אי יציבות פוליטית מתמשכת, משקפים תחושה הולכת וגוברת של אזרחי ישראל כי החברה הישראלית מפולגת מאי פעם וכי האירועים הללו לא רק חשפו אלא אף העמיקו את הקיטוב והפילוג".
עוד הוסיפה: "העלייה בסנטימנט השלילי כלפי מגזרים שונים בחברה הישראלית, כמו גם חוסר הרצון לאחד כוחות בין מגזרים – הן פוליטית והן חברתית – צריכים להדאיג כל אדם שחוסנה, בריאותה, לכידותה וערכיה הדמוקרטיים של ישראל חשובים לו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לחפש את האמת
    שוחר שלום 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בואו להכיר באמת את את החברה שומרת המצוות! תגלו עד כמה התקשורת משקרת, מסלפת ומעוררת שנאה! לפחות שווה לבדוק! לאלו שמחפשים אמת!
    סגור
  • 1.
    כת פרימיטיבית שפעלה נגד ישראל. השניאו עצמם על כולם.
    צברי 03/2021/07
    הגב לתגובה זו
    6 3
    גועל נפש.
    סגור
  • כזו שנאה!
    כואב 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אתה מסוגל להביע כזו שנאה וכזו בורות כלפי ציבור שאינך מכיר באמת??!!
    סגור
  • בוא תכיר באמת!
    יהודי 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ת? פרימיטיבית? מזמינה אותך להכיר באמת חברה שאינך מכיר באמת. התקשורת עשתה עבודה מצוינת בהכפשות ובהשחרה.
    סגור