מדדים ומחקרים

סקר TGI: המלחמה על הכסף הגדול, אלה כלי התקשורת המובילים בישראל

סקר TGI שמתפרסם הבוקר (חמישי) שופך אור על נתוני החשיפה בחציון הראשון של 2021 שהתבטא בחזרה לשגרה ממשבר הקורונה, תחנות הרדיו במהפך מהחציון הקודם, ונתוני החשיפה הכלליים עולים
שירה יום טוב |  1
סקר TGI
סקר TGI שמתפרסם הבוקר מגלה מהם הרגלי צריכת המדיה של הישראלים. החשיבות הגדולה של הסקר הזה הוא בעובדה כי מחירי הפרסום נקבעים לפי המדדים המתפרסמים בו ואף חלוקת תקציבי הפרסום בין כלי התקשורת השונים.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא מלחמות האגו בין כלי התקשורת השונים, מלחמות שאמנם נהוג להכניס אותם לקטגוריית ה"אגו" אבל יש להן חשיבות גדולה בכל הנוגע לקביעת סדר היום הציבורי.
סקר TGI מתבצע בקרב קבוצת מדגם של 5,000 אנשים וזו גם הביקורת על הסקר הזה. אמנם 5,000 הוא מדגם שיכול להיות מייצג אולם יחד עם זאת, מדגם בסדר גודל כזה, בעל חשיבות גדולה לציבוריות הישראלית צריך לכלול אוכלוסיה נדגמת גדולה יותר - כך על פי המתנגדים לסקר.
בקרב תחנות הרדיו הציבוריות של גל"צ (גל"צ גלגלצ) וכאן קול ישראל (כאן רשת ב', כאן רשת ג', כאן 88, כאן מורשת, כאן תרבות, כאן קול המוזיקה) נרשם ניצחון לתחנות הצבאיות גל"צ גלגלצ על אף היותן מועמדות לסגירה. תחנות גל"צ השיגו בחציון הזה חשיפה של 38.4%, מדובר לא רק בניצחון מול תחנות כאן קול ישראל, אלא גם בעליה של 1.4% מנתוני 2020.
תחנות קול ישראל משיגות לחציון הנוכחי נתוני חשיפה של 37% - ירידה של חצי אחוז מהנתונים הסופיים של תחנות כאן קול ישראל ב-2020, אז התחולל מהפך שהוביל לניצחון של כאן קול ישראל על התחנות הצבאיות. בסך הכל עלו תחנות גל"צ ב-7.8% לעומת החציון הקודם. תחנות כאן קול ישראל עלו ב-4.2% מנתוני החציון הקודם.
בגזרת העיתונות היומית, העיתון ישראל היום רושם עליה של מעל ל-0% מהחציון הקודם ומחזק את מקומו כעיתון היומי המוביל בישראל בנתוני חשיפה כשהוא עומד על 31.5% מול ידיעות אחרונות שמסיימת את החציון הנוכחי עם נתון חשיפה של 25.5% גם כאן מדובר בעליה יפה מהחציון הקודם, אז עמדו נתוני ידיעות אחרונות על 20.4%. מעריב נשאר מאחור בפער גדול ורושם עליה מהחציון הקודם שלא מדביקה את הפער מיולי אשתקד ועומד על נתוני חשיפה של 2.7%, לעומת 3% לפני שנה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן ירבו. "ישראל היום" לא ימני , אלא מ א ו ז ן.
    רז 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש בו כתבות מאת יוסי ביילין, דן מרגלית ועוד כמה כוזרים מהשמאל שמאזנים ונותנים תמונה רחבה ומקום לדעות עם כמה שפחות פייק והנדסת תודעה. עוד הוכחה שהציבור הרבה יותר מפוכח וחכם ממה שחושבים עליו במקומות חשוכים כמו ערוץ 12 או הביובון של שוקן.
    סגור