מדדים ומחקרים
ירידה חדה באמון הצרכנים, מה גרם לנפילה?
בצל העלייה בנתוני התחלואה והחזרתן של שורת הגבלות, ירד מדד אמון הצרכנים במחצית הראשונה של אוגוסט ל-14%- מ-7%- במחצית השנייה של יולי, במאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה חלה החמרה, והוא ירד ל-18%- מערך חיובי של 1% במחצית השנייה של יולי
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במחצית הראשונה של חודש אוגוסט, בצל העלייה בנתוני התחלואה והחזרתן של שורת הגבלות, ירד מדד אמון הצרכנים ל-14%- מ-7%- במחצית השנייה של יולי.
במאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה חלה החמרה, והוא ירד ל-18%- מערך חיובי של 1% במחצית השנייה של יולי. יש לציין, כי ערכיו של מאזן זה היו חיוביים מאז המחצית השנייה של פברואר 2021 והצביעו על אופטימיות זהירה של הפרטים. אולם, מאז המחצית הראשונה של יולי, נמצא המאזן במגמת ירידה ומצביע על החמרה בציפיות.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך של 0% (במחצית השנייה של יולי הוא עמד על 7%) ומצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. זאת לאחר שערכיו החיוביים של המאזן מאז המחצית הראשונה של נובמבר 2020 הצביעו על אופטימיות זהירה.
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עומד על 19%- (במחצית השנייה של יולי הוא עמד על 14%-). המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 19%- (במחצית השנייה של יולי הוא עמד על 21%-).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


