מדדים ומחקרים

זה סכום העתק שיגרפו מודרנה ופייזר על חיסוני הבוסטר

החיסונים החדשים של חברות התרופות שמובילות את המאבק בנגיף, ייצר להן הכנסה של עשרות מיליארדי דולרים, אבל יצרניות התרופות הן לא היחידות שירוויחו מהמאבק המתמשך בקורונה. הטבלה המלאה בפנים
כפיר אדר |  1
מודרנה, פייזר (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, אוליבר פיטוסי , יוטיוב/Alux, פייסבוק)
רווחים נוספים של עשרות מיליארדי דולרים מונחים על הכף עבור חלק מיצרני החיסונים בארצות הברית, שמתקדמת לקראת מתן זריקות הבוסטר נגד הקורונה כדי לחזק את ההגנה של האמריקאים מפני הנגיף. מודרנה ופייזר הן כמובן החברות שצפויות להיות המרוויחות העיקריות.
גורמי בריאות אישרו ל-AP כי המהלך הוא הצעד הראשון עבור יצרניות התרופות. סביר להניח שיציעו חיסוני בוסטר בשבועות או בחודשים הקרובים בהיקף גדול יותר, כולל חיזוקים לחיסונים מתוצרת מודרנה וג'ונסון וג'ונסון, כאשר יחד עם פייזר ההכנסות יגיעו לסכומי עתק.
"ההזדמנות בכנות משקפת את האפשרות  לספק למיליארדי האנשים ברחבי העולם חיסון", אמר האנליסט ג'פריס מייקל יי. על פי, וול סטריט, התחזית הממוצעת בקרב האנליסטים להכנסותיה של מודרנה לשנת 2022 זינקה ב-35% מאז פרסם הנשיא ג'ו ביידן את תוכנית ההגברה שלו באמצע אוגוסט.
רוב החיסונים עד כה בארה"ב הגיעו מפייזר, שפיתחה את החיסון שלה עם BioNTech הגרמנית ומודרנה. הם חיסנו כ-99 מיליון ו-68 מיליון איש בהתאמה. ג'ונסון אנד ג'ונסון נמצאת במקום השלישי עם כ-14 מיליון איש שחוסנו בתרופה שלה. אף אחד עדיין לא יודע כמה אנשים יקבלו את הזריקות הנוספות. אבל אנליסטית מורנינגסטאר קארן אנדרסן מצפה שהמגברים לבדם יכניסו בשנה הבאה כ-26 מיליארד דולר ממכירות גלובליות עבור פייזר וביו-טק ובסביבות 14 מיליארד דולר עבור מודרנה אם הם יאושרו כמעט לכל האמריקאים.
אנדרסן מצפה שמודרנה, שאין לה מוצרים אחרים בשוק, תניב בשנה הקרובה רווח של כ-13 מיליארד דולר מכל מכירות החיסונים לקורונה. קשה יותר להעריך את רווחי החיסונים עבור פייזר, אך מנהלי חברות אמרו כי הם צופים ששיעור הרווח המתואם לפני מס מהחיסון יהיה למעלה מ-20% אחוז מכלל ההכנסות. זה יתורגם לרווח של כ-7 מיליארד דולר בשנה הבאה רק ממאיצים, בהתבסס על תחזית המכירות של אנדרסן.
עבור פייזר ומודרנה, המאיצים יכולים להיות רווחיים יותר מהמינונים המקוריים משום שהם לא יגיעו עם עלויות המחקר והפיתוח שהחברות נגרמו כדי לקבל את החיסונים בשוק מלכתחילה. יצרני התרופות הם לא העסקים היחידים שיכולים להבחין במתקני אספקת מאיצים. רשתות בתי המרקחת CVS Health ו-Walgreens עשויות להכניס יותר מ-800 מיליון דולר כל אחת, כך אומר ג'ף ג'ונאס, מנהל תיקים בקופות Gabelli. "עסק החיסונים אטרקטיבי יותר, וזה טוב לאלה מאיתנו הזקוקים לחיסונים", אמר גורדון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזיון ועוד בזיון
    קומי מדינה ועורי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייזר מודרנה לכולם יש רשיון להרוג .. והם עוד מרוויחים על זה כסף שאנחנו משלמים על החיסונים האלה . אתם מדינה שטובחת בעם שלה . כולכם תעמדו לדין על פשעים כנגד האנושות .. ביזיון .. ג'ונסון And ג'ונסון
    סגור