מדדים ומחקרים

נשים מהוות כרבע מבעלי התפקידים בעולם, כמה בישראל?

דו"ח Gender 3000 של בנק קרדיט סוויס קבע כי נשים מהוות כרבע מבעלי התפקידים בחדרי הישיבות ברחבי העולם. בישראל מועסקות כ-42% נשים בתחומי המדע, הטכנולוגיה והמתמטיקה
מערכת ice | 
נשות עסקים (צילום freepik)
נשים מהוות כרבע מבעלי התפקידים בחדרי הישיבות ברחבי העולם, כך קבע בנק קרדיט סוויס בפרסום דו"ח Gender 3000. 
הגיוון המגדרי בחדרי הישיבות ממשיך להשתפר ברחבי העולם עם ממוצע משוער של כ- 24% לנשים מהיושבים בחדרי הישיבות. אחוז הנשים בתפקידי ניהול בכירים – C-suite roles" השתפר גם הוא ועלה ל- 20%.
אחוז הנשים בתפקידי מנכ"ל בעולם גדל ב -27% אם כי הן עדיין מהוות רק 5.5% מהסך הכולל. מספר סמנכ"ליות הכספים עלה ב -17% והן מהוות כיום 16% מכלל תפקידי סמנכ"ל הכספים ברחבי העולם. הדו"ח מעריך כיצד הגיוון המגדרי משתקף בצוותי הניהול. אחוז הנשים הממוצע בהנהלה הבכירה עלה מ -17.6% ל -19.9% בשנת 2021.
מכון המחקר של קרדיט סוויס עקב אחר הפרופיל המגדרי המשתנה של מנהלים בכירים וחדרי הישיבות בתעשיות הגלובליות מתוך נקודת מבט ייחודית מלמטה למעלה.
מתוצאות המחקר נראה כי ישנו קשר חיובי בין הגיוון המגדרי בתפקידים בכירים בתחומי תשואות הון, סביבה, חברה וממשל (ESG) לביצועי המניות של החברות. ככל שהגיוון בחברה גדול יותר, כך הקשר חזק יותר.
המחקר מתאר את מצב הייצוג הנשי בתחום היזמות. במהלך חמש השנים האחרונות, היחס בין נשים לגברים אשר ייסדו חברות סטארט-אפ עלה מ -0.62 ל -0.73 כאשר האתגרים מופנים כלפי נשים מייסדות בחברות סטארט-אפ
בישראל מועסקות כ-42% נשים בתחומי המדע, הטכנולוגיה והמתמטיקה, כ-2% יותר מהנתון המקביל בבריטניה ו- 5% פחות מארצות הברית, כאשר אחוז הנשים שנמצאות בתפקידי מנכ"ל באירופה עומד על 6.7%, העלייה הגדולה ביותר מאז 2019.
עם זאת, אסיה למעט יפן, נמצאת במקום השני עם 6.2% מנכ"ליות בעוד שבארה"ב  מהוות נשים מנהלות כלליות 5.6%. בתפקידי סמנכ"ל כספים, נשים מיוצגות במיוחד באיזור אסיה פסיפיק למעט יפן, כאשר הן מאיישות רבע מתפקידי סמנכ"ל הכספים הרבה מעל אירופה וארצות הברית..
דו"ח ה-Gender 3000 לשנת 2021 מספק עדכון מקיף של חברות ומנתח את ההתקדמות שנעשתה לשיפור הגיוון המגדרי. הוא מתמקד גם בתפקידי מנהלים בכירים ולא רק בחדרי הישיבות כמדד נוסף לשיפור הפרופיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה