מדדים ומחקרים

שוב: מטבע קריפטו זינק בעקבות הודעה מזויפת

הודעה לעיתונות שהכריזה על כך שאחת מרשתות הקמעונאות הגדולות בארה"ב תקבל תשלומים במטבע קריפטו הזניקה אותו במהירות - עד שהתבררה האמת
יאיר מור |  1
מטבעות דיגיטליים (צילום freepik)
פעם שנייה תוך חודשיים: מטבע קריפטו זינק בחדות תוך זמן קצר – ואז נפל חזרה אל מחירו הקודם ואף מתחת לו, בגלל הודעה מזויפת לעיתונות שהבטיחה כי הוא עומד להפוך לאמצעי תשלום ברשת גדולה.
בסוף השבוע הזה זה קרה לביטקוין קאש (BCH), המטבע הנמצא במקום ה-21 ברשימת המטבעות הקריפטוגרפיים המרכזיים, עם מחיר שנע סביב 590 דולר למטבע ושווי שוק כולל של מעט מעל 11 מיליארד דולר. ביום שישי, כאשר מחירו היה סביב 600 דולר, עלתה לאתר ההודעות לעיתונות PR Newswire הודעה בשם רשת המזון הגדולה בארה"ב, Kroger.
 
ההודעה, שנראתה אמינה למדי, טענה כי החל מהחודש הבא ניתן יהיה לשלם בחנויות קרוגר בביטקוין קאש. נשיא ומנכ"ל החברה, וויליאם רודני מקמאלן, צוטט בהודעה כאומר שקבלת תשלום במטבע קריפטוגרפי הוא צעד מתבקש לאור העלייה בשימוש במטבעות כאלו במהלך מגפת הקורונה. בהמשך הוסבר כי המטבע הקטן יחסית נבחר בשל היותו פיצול של ביטקוין, המטבע הוותיק והמרכזי בשוק, אך עם מספר שינויים שהופכים את עמלת הפעולה בו לנמוכה משמעותית מאשר במטבעות הגדולים יותר.
תוך כרבע שעה זינק מחירו של המטבע ב-4.6% ל-630 דולר, ולאחר שההודעה נמחקה והחברה הבהירה לאתר Coindesk כי מדובר בזיוף, הוא צנח חזרה תוך זמן קצר וצלל כ-10 דולר מתחת לשער ממנו התחיל את הזיג-זג. "הבוקר יצאה הודעה מזויפת לעיתונות המתחזה לחברת קרוגר, שטענה באופן שקרי כי הארגון יתחיל לקבל ביטקוין קאש. המסר הזה היה שקרי וחסר בסיס ויש להתעלם ממנו", אמר הדובר.
הזינוק הזה לא קרוב להיות הגדול ביותר של המטבע השנה: רק לפני כשבועיים הוא הגיע למחיר של 651 דולר ושווי שוק של 12.3 מיליארד דולר, לאחר שלקראת אמצע מאי, כאשר כל מטבעות הקריפטו המרכזיים שברו שיאים, הוא גירד את רף ה-800 דולר למטבע ושווי שוק של 30 מיליארד דולר – קרוב לשוויו של דוג'קוין כיום, וסכום שמספיק גם כיום לכניסה לעשירייה הראשונה.
לפי Bitcoin.com, אלפי בתי עסק ברחבי העולם באמת מקבלים תשלום בביטקוין קאש, מתוכם 13 בישראל.
כאמור, זו אינה הפעם הראשונה בזמן האחרון שדבר כזה קורה: לפני פחות מחודשיים זינק לייטקוין ב-20% לאחר שהודעה מזויפת שעלתה לאותו אתר התחזתה לוולמארט והבטיחה לקבל תשלום במטבע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מטומטת
    קריפטו מאן 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לכם מושג למה נכס מסוים עולה ולמה הוא יורד אתם סתם מבלפים שטויות. כמו כל שוק המחיר נע עקב היצע וביקוש. ביטקוין קאש פרץ הגיע תקניות יתר וכרגע מתקרר כשהוא ימשיך כלפי מעלה יותר חזק בזמן הקרוב נראה איזה עוד שטות תפליצו
    סגור