מדדים ומחקרים

נטפליקס במהלך דרמטי: חשפה את היורשת של 'משחק הדיונון'

נטפליקס פרסמה לראשונה בתולדותיה את טבלאות התוכן הנצפה ביותר בכל מדינה בה היא פעילה, ומבטיחה לפרסם טבלת רייטינג שבועית. מה הסדרה שישראלים לא יכלו להפסיק לצפות בה בשבוע שעבר?
יאיר מור |  1
נטפליקס (צילום pexels)
מהפכה בנטפליקס: שירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם הכריז אמש כי מעתה והלאה, בנוסף לפרסום עדכונים תקופתיים לגבי התכנים הנצפים ביותר בתולדות השירות, הוא יפרסם טבלאות רייטינג שבועיות בכל יום שלישי בלילה (לפי שעון ישראל). הטבלאות הללו יחשפו את הפופולאריות של סדרות וסרטים מקוריים של נטפליקס ברחבי העולם בימים שני עד ראשון, כאשר לראשונה, בנוסף לנתונים העולמיים, יפורסמו גם טבלאות דירוג נפרדות לכל מדינה בה השירות פעיל – כולל ישראל.
 
הבשורה מגיעה לצד שינוי דרמטי בשיטת מדידת הרייטינג של נטפליקס: עד הקיץ היא נהגה לדרג תכנים לפי מספר המשתמשים שצפו בהם בחודש הראשון לעלייתם לשירות, אך כעת היא מדרגת אותם לפי מספר שעות הצפייה הכולל של המשתמשים בהם – שיטה שכפי שכתבנו לפני חודש וחצי, אינה הוגנת, מכיוון שהיא נותנת עדיפות מובנית לתכנים ארוכים יותר.
העונה השלישית והאחרונה לספין-אוף של "נארקוס" האגדית, שעלתה לנטפליקס לפני כשבוע וחצי, היא הסדרה הנצפית ביותר בשירות בשבוע שעבר, גם בעולם וגם בישראל. הטבלה מראה גם שהעונה החדשה משכה צופים רבים להתחיל את הסדרה מהתחלה, והעונה הראשונה שלה, מ-2018, נמצאת במקום התשיעי, גם בעולם וגם בישראל.
הלהיט הקוריאני "משחק הדיונון" עדיין קרוב לצמרת, כאשר בעולם הוא במקום השני ובישראל בשלישי. בישראל נמצאת לפניו המיני-סדרה "עוזרת בית" ("Maid"), שבעולם מדורגת במקום החמישי.
העונה השלישית של "את" נמצאת בחמישייה הראשונה גם בישראל וגם בעולם – אם כי בעולם היא במקום הרביעי ובישראל רק בחמישי.
הסדרה שסוגרת את החמישייה וזו שנמצאת במקום השישי הן "ארקיין" ועונה 5 של "פה גדול" – אם כי בעולם הסדר שלהן הוא בהתאם לסדר המשפט (3 ו-6, בהתאמה), ובישראל הוא הפוך מזה (6 ו-4, בהתאמה).
"הרופא הטוב" שולטת כמעט לחלוטין בחצי השני של העשירייה המובילה בישראל, כאשר עונה 4 במקום השביעי, עונה 3 במקום השמיני ועונה 1 במקום העשירי, בעוד בעולם היא כלל לא בעשירייה. במקום זה, בחו"ל מתעניינים בעונה החדשה של "שושלת" (מקום 7), העונה השנייה ל"מפתחות של משפחת לוק" (מקום 8) והעונה השנייה של "את" (מקום 10).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה חדש בזה?
    עדי 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש את הדירוג הזה כבר יותר משנה.
    סגור