מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפו: כמה עלו חגיגות בנט והשרים בטיסות לחו"ל?

ח"כ יריב לוין ביקש מכלל חברי הממשלה פירוט על הטיסות שהם קיימו במסגרת תפקידם והעלות הכוללת שלהם. מי השיב כמו שצריך, מי השמיט פרטים, וכמה עלו יחד כל הטיסות של ממשלת השינוי?
מערכת ice |  8
מטוסי אל על בנתב"ג (צילום Magma Images)
קצת יותר מחצי שנה מאז הקמתה של ממשלת בנט-לפיד, שלח השר לשעבר ח"כ יריב לוין לא פחות מ-28 שאילתות לרוה"מ והשרים שביקשו לגלות כמה טיסות עבודה קיים כל אחד, מה הייתה העלות הכוללת של הטיסות כולל המתלווים לשר, ואילו פגישות מקצועיות היו במהלך הנסיעה.
חלק מהשרים ענו על כל השאלות כמו שצריך, חלקם לא פירטו את כל עלויות הנסיעות, וחלק התחכמו ולא הוסיפו לתשובה שלהם נסיעות שקרו לאחר הגשת השאילתה (אוקטובר). הנתונים פורסמו לראשונה באתר וואלה, שם הרכיבו את תמונת העלות הכוללת.
לאחר שקלול כל תשובות חברי הממשלה, הם טסו ב-7 החודשים מאז שהממשלה קמה – 52 טיסות. סך העלות שדווחה בתשובות היא קצת יותר מ-10 מיליון, ויש להניח שהעלות הכוללת של כל נסיעות חברי הממשלה - אם מוסיפים טיסות שלא דווחו או שדווחו חלקית - עומדת על בין 11 ל-15 מיליון שקל.
ראש הממשלה נפתלי בנט קיים 6 פגישות מדיניות, כאשר הטיסות שלו הם בעלות הכי גבוהה עקב הפמליה והאבטחה הכבדה שצמודה אליו: 2 טיסות לארה"ב, אחת לפגישה עם ביידן ואחת לנאום באו"ם, אחת למצרים לפגישה עם הנשיא א-סיסי, אחת לרוסיה לפגישה עם הנשיא פוטין, אחת לוועידת האקלים של האו"ם שהתחרשה בגלזגו, סקוטלנד, ואחת בביקור הרשמי שלו באיחוד האמירויות.
בתשובה מטעם רוה"מ בנט נכתב שהיעדים שנכתבו הם אלו ש-"עליהם ניתן לפרט במסגרת זו", כלומר מסתמן שבנט קיים עוד פגישות חשאיות ברחבי העולם. עלות הטיסות של רוה"מ ע"פ הדיווח מגיע ליותר מ-5.7 מיליון שקל.
 
שר החוץ יאיר לפיד, שמתוקף תפקידו הוא שיאן הטיסות בממשלה, השיב שהוא טס 8 פעמים לפגישות מדיניות ליעדים הבאים: ארה"ב, רוסיה, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, בריסל, איטליה, פריז ולונדון. לפיד לא פירט כמה עלתה כל נסיעה, ונקב בסכום של 3 מיליון שקל בסה"כ. חברו הטוב שר הביטחון גנץ פירט רק את היעדים (שמותרים לפרסום) ללא עלויות: צרפת, סינגפור, מרוקו, ארה"ב וירדן.
אחרי שלושת קודקודי הממשלה, שיאני הטיסות הם 2 שרים שתפקידם הוא בעל אוריינטציה לחו"ל: שר התיירות יואל רזבוזוב ושר התפוצות נחמן שי. רזבוזוב דיווח של 5 טיסות שעלו סה"כ 238 אלף שקל (ללא הוצאות אבטחה) ונחמן שי דיווח על 3 נסיעות ל-4 יעדים, ופרט את עלות רק אחת מהן, למיאמי, שעלתה לדבריו 100 אלף שקל.
מתוך חברי הממשלה הרבים, שבעה שרים לא נסעו במסגרת תפקידם לחו"ל מאז הקמת הממשלה: שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, השר במשרד האוצר חמד עמאר והשרה לשוויון חברתי מרב כהן.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הנהנתן
    נהי 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד המסית, נהנתן לא קטן. יצא לחול רק להזיק
    סגור
  • 4.
    מתרשם שכל הטיסות יחדיו עולות פחות מטיסה אחת של משפחה
    עפר 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקיסרים המדומים
    סגור
  • 3.
    מושחתים נמאסתם הביתה (ל"ת)
    ישראלי 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    טיסות
    אב 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפיד לעיונך... ממשלה קטנה הוצאות קטנות??? בלא בלא בלא. מעניין השר/ה לעניני נעליים גרביים כמה עלה???
    סגור
  • בדקתי והשוואתי מחירים. אוגוסט-ספט 2019
    עפר 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי הוציא בחודש את מה שבנת הוציא כמעט בחצי שנה
    סגור
  • 1.
    מושחתים (ל"ת)
    חנה 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • יצא לך להשוות את זה להןצאות של שרה ? (ל"ת)
    עפר 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממש לא... הם נסעו למילוי תפקידם ולדעתי זה סכום מצומצם
    יריב 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראש הממשלה צריך אבטחה ועוד ויוצא עם פמלייה מקצועית באף ביקור לא מתלווה אליו אישו או ילדיו
    סגור