מדדים ומחקרים

דירוג חברות כרטיסי האשראי: זו החברה הצומחת ביותר

עולם האשראי הצרכני הישראלי נכנס לשנה של תחרות עזה על ליבו וכיסו של הציבור, מעבר לעובדה שמדובר בחברות שנוגעות לכל אחד ואחת מאיתנו הרי שאלה חברות שחשובות מאוד לכלכלה המודרנית והן עוברות מהפיכה; הדירוג המלא
ניצן כהן |  1
עליה בקניות באשראי (צילום עריכה אייס pixbay)
חברות האשראי הצרכני נכנסות לשנה מטורפת. שורה של רפורמות נכנסו בסוף השנה שעברה לתוקף ושורה של רפורמות יכנסו במהלך השנה הקרובה וחברות כרטיסי האשראי, כמו גם הבנקים והשחקנים החוץ בנקאיים, נמצאים בנקודה שאם לא ינצלו את הידע הרב שצברו על אשראי צרכני ואם לא יאמצו כלים חדשניים, הם פשוט יימחקו מהמפה.
שלוש חברות כרטיסי אשראי יש בישראל: ישראכרט - הגדולה, כאל - המסורבלת, ו-Max השמרנית. השחקניות האלה שינסו מותניים בשנה שעברה והחלו לעבור מהפיכות. אימוץ של טכנולוגיות חדשות, שימוש בכלי בינה מלאכותית מתוחכמים ואולי חשוב מכל: הנגשה של כל העוצמה שיש להן (והיכולות שהן מביאות איתן) וכאן הסיפור מתחיל להיות מעניין באמת.
רגע לפני שאנחנו נכנסים למספרים כדאי לזכור: הצריכה הפרטית היא מנוע הצמיחה האמיתי והחשוב של כל כלכלה מודרנית וכרטיסי האשראי מנגישים לצרכן את חשבון הבנק שלו (ולמעשה את הכסף שלו) כך שיוכל לבצע עסקאות שוטפות ומכאן החשיבות הגדולה שלהן לכלכלת המקרו.
השחקנית הגדולה במגרש, ישראכרט, מובילה את השוק במונחים מספריים. כמעט בכל מספר ישראכרט מובילה ואז נשאלת השאלה מי בסבירות גבוהה יפגע מהתגברות התחרות בענף - השחקן הגדול במגרש. אבל למרות משחק ההסתברויות, ישראכרט אוחזת בשרתים שלה המון ידע. רן עוז, המנכ"ל החדש של החברה החליט להטיל את יהבו על הידע הזה, להפיק ממנו תובנות ולייצר מאלה עסקאות.
כאל, חברה מסורבלת למדי, אבל גם היא שחקנית ותיקה עם המון ידע ומועדון לקוחות חזק - מועדון שופרסל. והיא השחקנית השנייה בענף כמעט בכל פרמטר.
השחקנית השלישית היא Max, כאן אנחנו מדברים על שחקן מעניין. המבנה הניהולי ב-Max הוא כזה שמוטת השליטה של רון פאינרו היא שלמה, מלאה וזריזה כך שקל לו יחסית להטמיע טכנולוגיות חדשות, להעביר החלטות ליישום מהיר וכן הלאה וזה מקבל ביטוי בדירוג חברות כרטיסי האשראי. Max היא החברה הצומחת ביותר כמעט בכל פרמטר וזה משמעותי כי היא מספקת תחרות הגונה לישראכרט וכאל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה עוד צריך כרטיס אשראי?
    אני רק שאלה 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה בדיוק מונע מהבנקים להציע שירותי תשלום שיעקפו את חברות האשראי? כמה לקוחות באמת זקוקים לאותה "מסגרת אשראי" מהחברות האלו? נניח ו25 אחוז ממשקי הבית אינם נמצאים במינוס, למה שאלו לא יעזבו את חברות האשראי לטובת ערוצי תשלום ישירים שהבנקים מציעים? הבנקים יכולים בקלות לספק אפשרות לשלם בתשלומים. וכנראה שחלק ניכר מהעיסקאות בכלל לא יצריכו תשלומים ופשוט יכובדו בסוף חודש העסקים. צריך לזכור גם שהכסף של הבנקים "זול" יותר, אז יותר קל להם לתת הלוואות ולהעמיד מסגרות אשראי
    סגור