מדדים ומחקרים

רישיון נשק? אלו השלבים שתצטרכו לעבור כדי להחזיק אקדח

גל הפיגועים בשבוע האחרון גרם לאזרחי ישראל להעלות הילוך בבקשות לרישיון לנשיאת כלי ירייה אישי. אלו כל ארבעת השלבים שתצטרכו לעבור על מנת לקבל אחת כזה לידייכם
מערכת ice | 
נשק (צילום unsplash)
גל הפיגועים בשבוע האחרון, שהתחיל עם פיגוע דריסה ודקירה בבאר שבע והמשיך בפיגוע הירי הקטלני אמש (ראשון) בחדרה, גבה את חייהם של שישה בני אדם והעלה תהיות אצל רבים מאזרחי מדינת ישראל - האם אפשר להרגיש בטוחים במדינה ללא כלי להגנה עצמית? כעת, כשהבקשות לרישיון הנשק עולות בצורה משמעותית, זמן להבין מה בדיוק התהליך שתצטרכו לעבור על מנת לקבל לידכם כלי ירייה. 
בשלב הראשוני, על מנת לקבל רישיון נשק, עליכם להוכיח שאתם אכן עומדים בתנאי הסף המזכים בכלי ירייה. מדובר על מספר קריטריונים אותם ניתן לחשב באמצעות מחשבון הזכות לקבלת רישיון לכלי ירייה, אליו ניתן להגיע דרך האתר לביטחון פנים ולאחר מכן ללחוץ על 'רישוי כלי ירייה'. בין הקריטריונים הנבדקים: האם אתם תושבי או אזרחי ישראל, שליטה בשפה העברית, בריאות תקינה וגיל מתאים. 
 
אם עברתם את הבדיקה הראשונית, אתם יכולים לגשת לשלב השני - מילוי טופס הבקשה. דרך האתר המקוון של המשרד לביטחון פנים, תוכלו להגיש את דף הבקשה לרישיון כלי ירייה, זאת לאחר שתמלאו את כל הפרטים הנדרשים, שם תצטרכו לציין את הסיבה לבקשת רישיון הנשק, בנוסף לצירוץ מסמכים שמעידים על תקינות נפשית ובריאותית ותעודת זהות. 
אם עברתם את שני השלבים הראשונים בהצלחה והגשתם את המסמכים כפי שנדרש, תוזמנו לריאיון לזכות לנשק בלשכת הרישוי. במידה ועברתם את הריאיון ללא בעיות, תקבלו אישור מותנה שמאפשר לרכוש כלי ירייה בתוספת לתחמושת אך ורק מסוחר מורשה לכך, אחריו תדרשו לבצע אימון ירייה במטווח קליעה. בשלב הזה גם תצטרכו לשלם אגרה בגובה 62 שקל בשנה. 
לאחר האימון במטווח ובדיקת לשכת הרישוי, יונפק עבורכם רישיון זמני עד להגעתו של כרטיס הרישיון המגנטי שיישלח אליכם בדואר. בשלב הזה, תוכלו לשאת נשק כחוק ולהיות חלק מכוחות הביטחון במקרים כמו שראינו השבוע בבאר שבע וחדרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה