מדדים ומחקרים

דירוג נטפליקס: "דברים מוזרים" שוברת שיאים מדהימים

העונה הרביעית של סדרת המקור הוותיקה של ענקית הזרמת הווידאו יצאה בסוף השבוע ושברה את כל שיאי הצפייה שידעה נטפליקס אי פעם
יאיר מור | 
דברים מוזרים (צילום יוטיוב/ דברים מוזרים)
שיא חדש נרשם בסוף השבוע האחרון בנטפליקס, עם השקת העונה הרביעית של אחת מסדרות המקור הוותיקות ביותר שלה, "דברים מוזרים": העונה החדשה, שהשתבצה כמובן במקום הראשון גם בעולם וגם בישראל, רשמה נתון חסר תקדים של כמעט 287 מיליון שעות צפייה בשלושת הימים הראשונים שלה בשירות (שישי, שבת וראשון). מדובר במספר גבוה פי 4.5 מהנתון המקביל של "משחק הדיונון", הלהיט הגדול ביותר בהיסטוריה של השירות, וכמעט 50% יותר מהשיא הקודם בסוף שבוע השקה, ששיך לעונה 5 של "בית הנייר" (כ-202 מיליון שעות צפייה). למעשה, רוב הסיכויים הם שבשבוע הנוכחי, שבו "דברים מוזרים" זמינה 7 ימים ולא 3, היא תשבור גם את שיא שעות הצפייה הכללי (כלומר, לכל שבוע ולא רק לראשון). כיום, שלושת המקומות הראשונים במדד הזה שייכים ל"משחק הדיונון", שרשמה כ-413 מיליון שעות צפייה בשבוע הרביעי, 449 מיליון בשבוע השני ו-572 מיליון שעות צפייה בשבוע השני.
כמו בכל פעם שסדרה פופולארית במיוחד עולה בעונה חדשה, אפשר לראות בטבלה שצופים רבים צפו גם בעונות הקודמות – אם כדי להיזכר ואם מפני שמדובר בצופים חדשים שרצו להדביק את הפער. אנחנו נוהגים לקרוא לזה "אפקט הקץ'-אפ", והשבוע הוא הביא את עונות 1, 2 ו-3 של "דברים מוזרים" למקומות 4, 7 ו-6 ברשימה העולמית, בהתאמה. בישראל רק עונה 1 נכנסה לצמרת, והסתפקה במקום השביעי.
 
"סנגור במבחן" היא הסדרה השנייה בפופולאריות העולמית בשבוע שעבר – אלא שבישראל, וכמעט רק בה (וב-6 מדינות נוספות: צרפת, ספרד, פולין, ראוניון, מרטיניק וקלדוניה החדשה), מתברגת גם הסדרה המקורית של יס "מלכת היופי של ירושלים" במקום גבוה, ודוחקת כאן את "סנגור במבחן" למקום השלישי; אותו דבר קורה גם עם "רחובות קשוחים" הספרדית, שמדורגת שלישית בעולם ורביעית בישראל; עונה 3 של "מי הרג את שרה?" נמצאת במקום החמישי בעולם והשישי בישראל, כאשר כאן נמצאת לפניה העונה הראשונה של "בייבי בוס: בחזרה לעריסה", שבעולם מסתפקת במקום התשיעי.
במקום השמיני, גם בישראל וגם בעולם, נמצאת העונה הרביעית של "אוזרק"; במקום התשיעי בארץ עונתה התשיעית של "הרשימה השחורה"; ואת העשירייה סוגרים עונה 3 של האנתולוגיה "אהבה, מוות ורובוטים" בעולם ועונת הבכורה של "ברוכים הבאים לעדן" הספרדית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה