מדדים ומחקרים

הסוד האפל של נטפליקס נחשף: כך החברה מרמה

נטפליקס התגאתה השבוע בהישג היסטורי – אך הנתונים שעליו ביססה את ההישג מפוקפקים במקרה הטוב, ומצביעים על ניסיון של החברה "לשחק" עם הרגלי הצפייה כדי ליצור תמונת מצב מוטה של התכנים הפופולאריים ביותר שלה
יאיר מור |  1
נטפליקס (צילום unsplash)
"הסדרה מחזיקה במקום הראשון בדירוג הסדרות הפופולאריות ביותר באנגלית (בכל הזמנים) עם 1.15 מיליארד שעות צפייה" – כך התגאתה נטפליקס בבלוג שלה שלשום (שלישי), עם חשיפת נתוני הצפייה המעודכנים בה לשבוע שהסתיים ביום ראשון. ואכן, באתר שמציג את הנתונים מדורגת "דברים מוזרים 4", הסדרה עליה מדובר במשפט הקודם, במקום הראשון בין הסדרות דוברות האנגלית עם מיליארד, 151 מיליון ו-240 אלף שעות צפייה. אבל רגע, יש המשך: המספר הזה נכון "ב-28 הימים הראשונים". (ובמקום השני אם מאחדים את החישוב עם הסדרות הזרות, שם כמובן מובילה "משחק הדיונון" עם 1.6 מיליארד שעות צפייה בתקופה המקבילה שלה).
הטבלה העדכנית שפורסמה השבוע
כשראינו את המספר הזה, ביום שלישי בלילה, כחלק מההכנות לדירוג נטפליקס שאנו מפרסמים כאן מדי שבוע, קימרנו גבות: הרי זכור לנו בבירור שרק לפני שבוע, באותה כתבה בדיוק, דיווחנו על כך שב-28 הימים הראשונים שלה בשירות – המדד שבו משתמשת נטפליקס כדי לקבוע כמה פופולארי תוכן מסוים לאורך זמן – הגיעה עונה 4 של "דברים מוזרים" ל-930 מיליון שעות צפייה. איך יכול להיות שהמספר הזה השתנה אחרי שאותם 28 ימים כבר הסתיימו?
 
עד מהרה התברר לנו איך השתנה המספר: כפי שציינו בכתבת הסדרות הפופולאריות של השבוע האחרון, בסוף השבוע שוחררו שני הפרקים האחרונים של העונה, שעד אז רק שבעת הפרקים הראשונים מתוך תשעת פרקיה היו זמינים לצפייה. כעת מתברר שנטפליקס מחשבת את שעות הצפייה של שני הפרקים הללו בנפרד מיתר העונה, כך שכל שעות הצפייה שהם יצברו ב-4 השבועות הקרובים יתווספו לנתונים שצברו הפרקים הראשונים של העונה ב-4 השבועות שהסתיימו לפני שבוע וחצי.
אותה טבלה כפי שהוצגה לפני שבוע
מצד אחד, היא יכולה לטעון שמדובר ברעיון הגיוני – שהרי שני הפרקים הם חלק מהעונה ואין סיבה לא לספור את שעות הצפייה שלהם לצד שעות הצפייה של יתר העונה. אך אם היו שני הפרקים הללו משוחררים יחד עם שאר הפרקים – ובמיוחד במקרה הנוכחי, לאור אורכם הבלתי נסבל (1:25 שעות לפרק 8 ולא פחות מ-2:22 שעות לפרק 9), שאכן מהווה אחוז נכבד מהזמן הכולל של העונה – סביר להניח שלא כל הצופים היו מגיעים אליהם ב-28 הימים הראשונים, במיוחד לאור העובדה שרבים עדיין לא סיימו לצפות בעונות הקודמות, כפי שניכר מ"אפקט הקץ'-אפ שעדיין ממקם את כל עונות הסדרה בעשירייה הראשונה. לכן, ההחלטה לשחרר אותם בנפרד לאחר תום 28 הימים של שאר העונה יצרה מצב שבו הרבה יותר אנשים מגיעים כעת לצפות בהם בארבעת השבועות הראשונים שלהם בשירות (שיימשכו עד סוף החודש, ומן הסתם יוסיפו עוד מאות מיליוני שעות צפייה ל-1.15 מיליארד הנוכחיות).
פנינו לנטפליקס כדי לשאול על הטקטיקה הפסולה הזו והשינוי הרטרואקטיבי של מספרים לפי גחמות – אך החברה בחרה להתעלם מהפנייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חסרים פרקים
    ירון 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במלכת היופי של ירושלים חסרים פרקים השלצמנו צפיה ביס
    סגור