מדדים ומחקרים

דברים מאכזבים: הנתון המדאיג שנחשף | דירוג נטפליקס

חודש לאחר עליית העונה הרביעית של "דברים מוזרים", כעת חושפת נטפליקס כי למרות ההצלחה לכאורה, מדובר בכישלון צורב כשמשווים את ההישג שלה לעומת זה של "משחק הדיונון"
יאיר מור |  1
דברים מוזרים (צילום יוטיוב/ דברים מוזרים)
סדרה נוספת הצליחה להתברג השבוע לצמרת השיאים של נטפליקס: "אקדמיית המטרייה", סדרת גיבורי-העל שעונתה השלישית עלתה בסוף השבוע האחרון, השיגה נתון מרשים של 124.5 מיליון שעות צפייה, והתברגה במקום השמיני ברשימת שעות הצפייה לסופ"ש ראשון לסדרה בשירות והראשון בטבלה השבועית בעולם ובישראל. מדובר בנתון מרשים במיוחד בהתחשב בכך שהוא גבוה בכמעט 100 מיליון שעות – כלומר, פי 4.5 בערך – משבוע הבכורה של העונה הראשונה (העונה השנייה מעולם לא הצליחה אפילו להיכנס לעשירייה הראשונה של הסדרות הנצפות).
עם זאת, נראה שטבלאות דירוג תכני נטפליקס השבוע צריכים לדאוג לחברה בעיקר בושה ודאגה. זאת לאור העובדה שבשבוע האחרון מלאו 28 יום (4 שבועות) לשחרור העונה הרביעית של "דברים מוזרים", ופורסם סיכום שעות הצפייה שהשיגה הסדרה בתקופה הזו. בסיכום התקופה שנטפליקס מחשיבה למדד החשוב ביותר לפופולאריות של סדרה, השיגה "דברים מוזרים 4" 930 מיליון שעות צפייה – מצד אחד, מספר גבוה בהרבה מכל סדרה אחרת דוברת אנגלית (המקום השני, עונה 2 של "ברידג'רטון", הגיעה רק ל-656 מיליון שעות), אך מצד שני, עונתה הראשונה של "משחק הדיונון" הגיעה ל-1.650 מיליארד שעות, שהן כמעט 78% יותר מהנתון שהשיגה "דברים מוזרים". זאת למרות שתקציבה של האחרונה בעונה הנוכחית עמד על 30 מיליון דולר לפרק, לעומת 21.4 מיליון דולר לכל 9 פרקי הסדרה הקוריאנית יחד. בחישוב עונתי, 7 פרקי עונה 4 של "דברים מוזרים" עלו פי עשרה (!) מ-9 פרקי "משחק הדיונון", אך במדד התמורה היא סיפקה רק שבריר מזה של הלהיט שכבש את העולם בשנה שעברה, וכעת מתחילה העבודה על עונת ההמשך שלו.
 
וכאילו זה לא מספיק, הסדרה שהתברגה במקום השלישי ברשימה העולמית השבוע – והיחידה בשפה זרה שהצליחה לעשות זאת – היא "בית הנייר: קוריאה", ספין-אוף קוריאני לסדרה הספרדית הפופולארית. אמנם, היא השיגה נתון ראוי בהחלט של כמעט 34 מיליון שעות צפייה בשבוע הראשון שלה בשירות – אך מדובר ביותר מ-83% מתחת לנתון שרשמה עונתה האחרונה של "בית הנייר" המקורית בסוף השבוע הראשון שלה בשירות.
"דברים מוזרים", למרות האכזבה, היא עדיין השליטה הבלתי מעורערת של הרשימה, כאשר עונותיה מדורגות בסדר הפוך במקומות 2, 4, 5 ו-7 בעולם, ולפי סדר מעט שונה במקומות 2 (עונה 4), 5 (עונה 1), 6 (עונה 2) ו-7 (עונה 3) בישראל.
עונתה השישית של "כנופיית ברמינגהאם" מככבת במקום השישי בעולם והשלישי בישראל; במקום השמיני בעולם עונתה הראשונה של "אקדמיית המטרייה", שמתברגת בעשירייה בזכות "אפקט הקץ'-אפ"; במקום התשיעי הסדרה החדשה "אתם לא מכירים אותי", שבישראל הצליחה להתברג במקום הרביעי; ובמקום העשירי בעולם סדרת הערפדיות "חיסול ראשון". זאת בעוד השלישייה הסוגרת בישראל כוללת את העונה הראשונה של "חיים אישיים", חציה הראשון של העונה הראשונה של הסדרה הישראלית "מלכת היופי של ירושלים" ועונתה הראשונה של "האדם נגד הדבורה", סדרה קומית חדשה בכיכובו של הקומיקאי הענק רואן אטקינסון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לכם טעות
    דברים מוזרים 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדברים מוזרים 4 נשארו עוד 2 פרקים באורך של בערך 4 שעות. תוסיפו את השעות לחישוב ודברים מוזרים בהחלט עוקפת כל סדרה.
    סגור