מדדים ומחקרים

נטפליקס ניצלה? המניה מזנקת לאחר השנה השחורה

מתחילת השנה איבדה מניית נטפליקס 66%, ולאחר חמש שנים חזרה המניה כפי שהייתה לפני הפריצה הגדולה. אבל גם אחרי אבדן המינויים בדו"ח האחרון, המשקיעים מזהים אופטימיות והמניה מזנקת מעל 7% במסחר המאוחר
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום pixabay, pngwing)
דו"ח הרבעון השני של נטפליקס החזיר את המשקיעים לחברה לאחר שהציגה תוצאות טובות מהצפוי בנתונים החשובים ביותר: אובדן מינויים פחות מתחזית האנליסטים, ושורת רווח מפתיע.
נזכיר: בדו"ח של הרבעון הראשון לשנת 2022, ענקית הזרמת הוידאו דיווחה על אובדן של 200 אלף מינויים.  השירות היה צפוי להוסיף 2.5 מיליון מנויים, והוא אמר שהוא מצפה לאבד עוד 2 מיליון מנויים ברבעון השני של 2022. אובדן המינויים שנגרם גם בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה, הוביל לצלילת המניה ב-25%. נתון זה הצטרף לירידה הכללית שחוותה המניה מתחילת השנה לאחר חששות לגבי היקף צמיחת המנויים של החברה.
 
בדו"ח של הרבעון השני דיווחה נטפליקס על אובדן של 970 אלף מינויים - נתון של פי חמישה מהדו"ח הראשון, אך נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים שדיברו על אובדן של 2 מיליון מינויים. בנוסף, נטפליקס לרשום נתון מרשים מאוד בשורת הרווח הנקי, עם 1.44 מיליארד דולר ורווח של 3.20 דולר למניה – 9% יותר מציפיות האנליסטים ל-2.94 דולר למניה.
 
עד נעילת המסחר אתמול, בערך בשעה 23 שעון ישראל, המניה עלתה בשיעור של 5.61%, וזאת כהמשך למגמה החיובית בשבוע האחרון לאחר ציפייה לדו"ח חיובי. למעשה, המניה עלתה בחמישה ימים האחרונים ב-17.93%. גם לאחר נעילת המסחר, המשיכה המניה לעלות במסחר המאוחר בשיעור של 7.85%.

מניית נטפליקס בחמשת הימים האחרונים. צילום מסך גוגל
בשורה התחתונה: המניה חוזרת לעלות לאחר תקופה מאוד לא פשוטה עבור נטפליקס. אובדן המינויים וההאטה בצמיחה הובילו להתרסקות המניה, וזאת דווקא לאחר שהגיע לשיא כל הזמנים שלה בנובמבר 2021- אז הגיעה לשער של 700 דולר למניה. מה המצב היום? מניית נטפליקס נסחרת בשער של 201.63 דולר. ירידה של 71% מאז השיא.
כך יוצא שמתחילת השנה התרסקה המניה ב-66.25%, ולמעשה לאחר התקופה השחורה, המניה חוזרת למצב בו הייתה לפני חמש שנים - לפני הפריצה הגדולה כאשר הרחיבה את פעילותה באופן נרחב בעולם מעבר לאמריקה ואנגליה - ומחקה כל הישג אליו הגיעה החברה באותן שנים. הדו"ח השני הזניק, כאמור, את המניה לאחר תקופה קשה מאוד, אבל היא עוד רחוקה מאוד מלחזור למה שהיה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה