השוק

נטפליקס ניצלה מהמשבר? הדו"ח היה פחות גרוע מהצפוי

שירות הסטרימינג דיווחה הלילה כי איבדה בשלושת החודשים האחרונים כמיליון מנויים – אך הפתעה בשורת הרווח וצפי לשינוי המגמה הובילו את מניית החברה בוול-סטריט לזנק בחדות
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום freepik)
ענקית הזרמת הווידאו נטפליקס הציגה אמש (שלישי) את הדו"ח שלה לסיכום הרבעון השני של 2022, והציגה תוצאות טובות מהצפוי בנתונים החשובים ביותר.
במבט ראשון, זה נראה רע: את שלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני סיימה נטפליקס עם איבוד של 970,000 מנויים – כמעט פי חמישה מה-200,000 שאיבדה ברבעון הקודם. אך לעומת ציפיות החברה והאנליסטים, שדיברו על אובדן של 2 מיליון מנויים ברבעון הזה, מדובר במספר נמוך במחצית.
מעבר לכך, בשורה התחתונה הצליחה נטפליקס לרשום נתון מרשים מאוד בשורת הרווח הנקי, עם 1.44 מיליארד דולר ורווח של 3.20 דולר למניה – 9% יותר מציפיות האנליסטים ל-2.94 דולר למניה; זאת למרות שההכנסות שלה אכזבו מעט עם נתון של 7.97 מיליארד דולר לעומת צפי ל-8.035 מיליארד – גידול של 8.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2021, המהווה את הגידול הקטן ביותר בהכנסות החברה מזה שנה; בשורת הרווח התפעולי היא רשמה 1.58 מיליארד דולר, או עלייה של 19.8% - נתון מכובד בהחלט.
 
ברבעון הנוכחי מצפה נטפליקס להכנסות בסך 7.84 מיליארד דולר בלבד, המהווים גידול של 4.7% בלבד, ולרווח תפעולי בסך 1.255 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 16%. בנוסף, חוזה החברה שאת שלושת החודשים שמסתיימים עוד כ-40 יום היא תסיים עם תוספת של מיליון מנויים ל-220.67 המיליון שברשותה כרגע, ובכך תחזיר את המגמה לעלייה חד משמעית – אם כי עדיין נמוכה מציפיות האנליסטים לתוספת של 1.8 מיליון מנויים ברבעון השלישי ורחוק מאוד מתחזיות החברה עצמה לפני כמעט שנה לפיהן תסיים את 2020 עם 20 מיליון מנויים יותר (כרגע יהיה לה מזל אם היא תסיים אותה עם תוספת של רבע מכך).
אך הנתונים הקיימים לא מספקים את נטפליקס, והיא ציינה כי בשנה הבאה היא מתכוונת להשיק שני שינויים משמעותיים שאמורים להקפיץ את הכנסותיה: הראשון הוא המנוי המוזל מבוסס הפרסומות, שלצורך הפעלתו היא הכריזה בשבוע שעבר על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט. "סביר להניח שנתחיל בכמה שווקי מפתח, שבהם ההוצאות על פרסום משמעותיות", אמרה החברה. "כמו רוב המיזמים שלנו, כוונתנו היא להוציא (את התוכנית) בהדרגה, להקשיב וללמוד, ולבצע שינויים מהירים לשיפור ההצעה. לכן, עסקי הפרסום שלנו בעוד כמה שנים ודאי ייראו שונים מאוד מכפי שייראו ביום הראשון"; השינוי השני הוא פתרון לשיתוף החשבונות, שכרגע, כפי שציינה החברה, היא בוחנת דרך אחת למנוע ובחודש הבא תתחיל ניסוי בדרך נוספת. לדבריה, היא מנסה "למצוא הצעה קלה לשימוש לשיתוף (חשבון), שאנו מאמינים כי תעבוד עבור החברים שלנו והעסק שלנו. אנו מעוּדדים מהממצאים הראשוניים שלנו ומהיכולת שלנו 'להמיר' צרכנים לשיתוף בתשלום באמריקה הלטינית".
הדו"ח האופטימי בהחלט הרגיע את המשקיעים, שעוד לפני החשיפה שלו הראו מגמה חיובית והעלו את שווי המניה ב-5.6% בשעות המסחר בוול-סטריט, ובשעות המסחר המאוחר, לאחר הצגת הדוח, זינקה המניה בכמעט 8% נוספים, לשיא של שלושה חודשים (מאז יומיים לאחר הצגת הדו"ח הקודם).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה