מדדים ומחקרים

הישראלים רק מתגייסים וכבר מתחילים לחשוב על העתיד התעסוקתי

אתר 'לימודים בישראל STUDY', מפרסם סקר השוואתי במסגרתו נבדקו דפוסי הגלישה של חיילים וחיילות, שמטרתו היא לברר באיזה שלב של השירות הם מתחילים להתעניין בעתיד התעסוקתי שלהם, מתי בכוונתם להתחיל ללמוד, ואיזה תחום לימודי קורץ להם
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)
אתר "לימודים בישראל STUDY", מפרסם סקר השוואתי במסגרתו נבדקו דפוסי הגלישה של חיילים וחיילות. מטרת הסקר שמתפרס על פני העשור האחרון, היא לברר באיזה שלב של השירות הם מתחילים להתעניין בעתיד התעסוקתי שלהם, מתי בכוונתם להתחיל ללמוד, ואיזה תחום לימודי קורץ להם.
נתונים מעניינים שעולים מהסקר: 27% מהחיילים מתחילים להתעניין בלימודים לאחר שירותם הצבאי, עוד במהלך שנת השירות הראשונה. מדובר על זינוק בשיעור של 118% מהנתון שנרשם בשנת 2012. כחמישית מהחיילים מוותרים על טיול גדול מיד לאחר הצבא ומתחילים ללמוד לימודים גבוהים כשנה מתום השחרור. ירידה דרסטית בשיעור של 45% במספרם של החיילים שלא מתכוונים לרכוש ידע במסגרת מוסד להשכלה גבוהה, לאחר שחרורם.
 
תגובה לנתוני הסקר: לדברי אליה טרופר, מנהלת האתר "לימודים בישראל STUDY": "החיילים מבינים את הדחיפות שברכישת השכלה גבוהה מוקדם ככל שניתן וכך גם צה"ל, שמאפשר כיום לפקודים להשלים בגרויות, לעבור קורסיי הכנה לפסיכומטרי, עוד במהלך השירות, כמו גם לרכוש ידע מקצועי, במסגרת קורסים שונים. גם מפקדים לא מעטים מתירים כיום לחיילים ליטול ימי חופשה מרוכזים לצורכי לימודים לבחינות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה