מדדים ומחקרים

אפקט שעון החורף: הזמן שלוקח לאדם להסתגל להחלפת השעון

על פי סקר שנערך לאחרונה בקרב 2,000 נשאלים בארצות הברית עולה כי לאדם ממוצע לוקח שלושה ימים להסתגל להחלפה לשעון חורף משעון קיץ. שלושה מתוך חמישה חושבים שזה מנהג מיותר, ולאיזה מגדר לוקח יותר זמן להתאקלם למצב, נשים או גברים?
מערכת ice |  1
שעון חורף (צילום freepik, pexels)
כבר שנים רבות ישנה מחלוקת על הזזת השעון. האם בעולם המודרני יש צורך לשנות את השעון לשעון חורף וקיץ? בחלק ממדינות העולם הפסיקו עם המנהג המוזר כשנשמעות עוד ועוד טענות על כך שמזיזים לשעון חורף. חלק מהטענות מגיעות על רקע כך שאנשים נכנסים לדיכאון מכך שמחשיך מוקדם יותר, גורם לבלבול בשעות וצריכת החשמל רק עולה.
על פי סקר שנערך לאחרונה בקרב 2,000 נשאלים בארצות הברית, עולה כי שלושה מתוך חמישה אנשים מספרים כי זה לא מפריע להם להתנהלות היום יומית, אך מאידך חושבים שיש לבטל את המנהג להזזת השעונים שעה אחורה או קדימה.
 
הסקר חשף גם שלמעלה ממחצית מהנשאלים (55%) יש לפחות שעון אנלוגי אחד שהם עדיין צריכים לתקן באופן ידני. ארבעה מתוך 10 יעדיפו צורה קבועה של שעון קיץ, שבו השמש זורחת ושוקעת מאוחר יותר במהלך היום על בסיס כל השנה. בהשוואה לגברים, נשים פחות אוהבות את המנהג (56% לעומת 43%) ולא אוהבות את זה יותר באופן אקטיבי (16% לעומת 6%) - אולי כי לוקח להן שלוש שעות נוספות להסתגל לכך מאשר לגברים. לאדם ממוצע לוקח לא פחות משלושה ימים כדי להסתגל לשעון החורף. האם זה שווה את זה?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לי לוקח שום דבר להתסגל? אולי דקותיים לכוון שעוניים
    אחד מהעם 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחקר תמוה, ולא כתבו מילה מהי הסתגלות לחילוף שעונים ואילו תופעות שדווחו. לי, 40+, לוקח אפס שניות. אולי רק 2-3 דקות שהן לכוון שעונים מכניים, -בינינו הם נאים יותר וסוג של קישוט- או שעונים במוצרי חשמל כגון מיקרו, ועד 20 שניות לכוון את השעון ברכב. נעזב אם אין לחוקרים האלו משהו טבו יותר לעשות, ומי משלם את שכרם.
    סגור