מדדים ומחקרים

איך תוכלו לישון הרבה יותר טוב? מחקר חדש מגלה

מחקר חדש של האוניברסיטה הנורווגית מגלה כי פעילות ספורטיבית ענפה מורידה את בעיית נדודי השינה שהתרחבה באופן משמעותי מאז פרוץ מגפת הקורונה
מערכת ice |  1
שינה (צילום pexels)
שינה חיונית לבריאות איתנה, אבל זה לא אומר שתמיד להירדם - במיוחד לאחרונה. לפי מחקרים מגיפת הקורונה הותירה אינספור אנשים מתהפכים כל הלילה, כששיעורי נדודי השינה זינקו במהלך השנים האחרונות. ישנם אינסוף עזרי שינה שמתיימרים לעזור לקדם שינה, מגלולות מרשם ועד תרופות ללא מרשם, אבל מחקר חדש שנערך בנורווגיה מדווח שהמתכון הטוב ביותר לשנת לילה טובה הוא אימון אינטסיבי בחדר הכושר.
מדענים מהאוניברסיטה הנורבגית למדע וטכנולוגיה מדווחים כי אנשים בעלי כושר גופני גבוה נוטים פחות להזדקק למרשם כדורי שינה ומעזרים נוספים מהרופא שלהם.
"ראינו שלאנשים שנמצאים במצב גופני טוב יותר יש סיכון נמוך יותר ליטול כדורי שינה מרשם", אומרת לינדה ארנסן, פרופסור חבר במחלקה לבריאות הציבור והסיעוד של האוניברסיטה הנורבגית למדע וטכנולוגיה (NTNU). שחרור באוניברסיטה.
 
המחקר השתמש בנתונים שנאספו במקור על ידי סקר הבריאות הגדול של נורווגיה (The HUNT study). בו השתתפו כ- 240,000 אנשים מהעיר טרונדהיים שבנורבגיה. כ-17% מהנשאלים שדיווחו על בעיות השינה דיווחו כי מאז הקורונה הפכו רציניות מספיק כדי להצדיק מרשם מרופא. עם זאת, אלה שהיו במצב הגופני הטוב ביותר השתמשו בפחות תרופות מרשם. "ממצאים אלה מצביעים על כך שכושר גופני יכול גם לעזור לך לישון טוב יותר", מציין פרופ' ארנסן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קורלציה זה לא סיבתיות
    תמר, תל אביב 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המסקנה לא נובעת מהממצאים המתואים. ממה שכתוב נשמע שהסיבה יכולה להיות שאנשים שישנים טוב עושים הרבה יותר ספורט
    סגור