מדדים ומחקרים

ישראל בדרך להפוך למעצמת ויסקי עולמית? ההישג המטורף נחשף

מזקקת M&H (מילק אנד האני) גרפה 8 תארים בתחרות הוויסקי היוקרתית Icons of Whisky World Whisky Award, לשנות 2023
מערכת ice |  1
מילק אנד האני (צילום עדי הלמן)
מזקקת M&H (מילק אנד האני) מזקקת הוויסקי הראשונה בישראל, גרפה 8 תארים בתחרות הוויסקי היוקרתית Icons of Whisky World Whisky Award, לשנות 2023 בחסות המגזין Whisky Magazine. ההכרזה על הזכייה התקיימה באנגליה ב-4.2. זוהי תחרות הוויסקי החשובה בעולם המתקיימת מדי שנה באנגליה, בה מתחרים כלל מותגי הוויסקי המובילים. הזוכים נבחרים ע"י פאנל של שופטים בטעימה עיוורת.
זוהי שנה שנייה שהמזקקה זוכה בתואר מזקקת הקראפט הטובה של השנה. התואר ניתן למזקקה שבולטת ביחס לכל שאר המזקקות האחרות, בינוניות וקטנות, אשר בד"כ אינן שייכות לתאגידי האלכוהול הגדולים בעולם. זאת, בזכות איכות הוויסקי ואופייה היוחודי של המזקקה. המזקקה התחרתה מול כלל מותגי הוויסקי מסביב לעולם, וקטפה את התואר בזכות סדרת אייפקס, מהדורות מוגבלות של וויסקי סינגל מאלט הכוללת את אייפקס ים המלח ואייפקס חביות יין רימונים לשעבר, אשר מבטאים את הייחודיות של ייצור וויסקי באקלים הישראלי החם ובחירת החביות הייחודית של המזקקה.
 

 כמו כן, זוהי השנה השנייה ברציפות שהמזקקה זוכה בתואר המותג החדשני  של השנה. התואר ניתן לה בזכות החדשנות והיצירתיות של הוויסקי שהיא מייצרת על ידי שימוש ב אקלים הייחודי של ישראל, אשר מאפשר לה ליישן את וויסקי בחמישה אזורי אקלים ברחבי ישראל: מים המלח, דרך אזור הכנרת, ועד הרי ירושלים ומדבר הנגב. לכל אזור בישראל יש טמפרטורה ואחוזי לחות שונים, המשפיעים על האופן בו הוויסקי מתבגר בסוגי חביות שונים, ומביאים חדשנות לתעשיית הוויסקי השמרנית. בנוסף, התואר ניתן למזקקת M&H בזכות השימוש שלה בחביות מיוחדות ליישון וויסקי.
תומר גורן, המזקק הראשי של M&H, זכה בתואר היוקרתי המזקק הטוב ביותר לשנת 2023. זאת הפעם הראשונה שמזקק ישראלי זוכה בתואר. גורן הוא המזקק הראשי של המזקקה משלב ההקמה שלה, והתחיל לזקק בצורה מקצועית כבר בשנת 2003. הוא האחראי לפרופיל הטעמים של המזקקה: החדשנות שבאה לידי ביטוי ביישון וויסקי באזורי אקלים שונים ושימוש בחביות ייחודיות ליישון וויסקי.
גל קלקשטיין, איש הייטק, מייסד ומנכ''ל המזקקה, הוא הישראלי הראשון שזכה בתואר הנחשב של מנהל המזקקה המוערך ביותר לשנת 2023. קלקשטיין הגה את הרעיון והקים את המזקקה ב-2013. כבר בשלב ההקמה החליט לייצר וויסקי לפי הסטנדרטיים הסקוטיים, ולשם כך שכר את שירותו של יועץ סקוטי מוכר מאוד בתעשיית הוויסקי, דר ג'ים סוואן ז"ל, אשר עזר בשלבי ההקמה של המזקקה מבחירת דודי הזיקוק ועד חומרי הגלם הטובים ביותר. תחת ניהולו של גל קלקשטיין, המזקקה גרפה מספר פרסים מוערכים מאוד בתעשיית הוויסקי העולמית וכיום המזקקה זוכה לאהדה רבה עם הפצה ל 40 שווקים שונים בעולם.
שני סוגי הוויסקי Apex Orange Wine Cask, וויסקי סינגל מאלט אשר יושן בחביות יין כתום מאחד היקבים המוערכים ביותר בישראל , אלפא אומגה של יעקב אוריה, ו- Elements Sherry Cask, וויסקי סינגל מאלט שהתיישן בחביות ששימשו בעבר ליישון שרי כשר וחביות ששימשו בעבר ליישון ברבן אמריקאי, זכו בתואר Category Winner. האייפקס חביות יין כתום זכה בקטגוריה של סינגל מאלט וויסקי במהדורה מוגבלת עד גיל 12 שנים, והאלמנטס שרי זכה בקטגוריה של סינגל מאלט וויסקי ללא ציון גיל. שניהם יתמודדו בתחרות הסופית לבחירת הוויסקי הטוב בעולם.
זו הפעם הראשונה שמזקקת M&H זוכה בתואר מרכז המבקרים הטוב ביותר. המזקקה מארחת תיירים מכל העולם ומציעה מגוון גדול של סיורים 6 ימים בשבוע. סיורים הכוללים טעימות וויסקי היישר מהחבית, PAIRING בין וויסקי ושוקולד או וויסקי וגבינות בוטיק, וסדנאות קוקטיילים וסדנת בלנדינג, בה ניתן ללמוד על אומנות הערבוב של הוויסקי ולערבב בעצמך וויסקי סינגל מאלט.
טל חוטינר זכה בתואר שגריר המותג המוערך לשנת 2023. חוטינר הוא סמנכ"ל המכירות של המזקקה והוא חלק אינטגרלי מאסטרטגיית פיתוח המוצרים של המזקקה. הוא ייעץ למזקקה כבר בשלב ההקמה, והצטרף בצורה רשמית לצוות המזקקה בשנת 2018. לחוטינר יש רקע עשיר בתעשיית האלכוהול העולמית. הוא האחראי להפצה של מזקקת M&H לשווקים חדשים בעולם, כולל דרום קוריאה, יפן, ארה"ב ואירופה – עד כה 40 שווקים שונים בעולם אשר מציעים למכירה את מגוון סוגי הוויסקי של המזקקה.
 
"אנחנו מתרגשים מאוד משרשרת התארים לשנת 2023, ההישג הגדול ביותר שלנו עד כה. התחלנו למכור את הוויסקי שלנו רק לפני שלוש שנים, וזה כבוד גדול להפיץ את בשורת הוויסקי הישראלי בתעשייה המדהימה אך המאתגרת הזו.  מזקקת M&H מייצרת את הוויסקי שלה בסטנדרטים הגבוהים ביותר וללא עיגול פינות. זאת, במחשבה יצירתית אשר מנסה לאתגר את התעשייה המסורתית ללא הרף וממנפת את האקלים והטמפרמנט הישראלי בעולם", מסר גל קלקשטיין, מייסד ומנכ"ל M&H.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אימון
    הרמן 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהדר עלה וצלח
    סגור