מדדים ומחקרים
המחקר קבע: רמת הקריאה של הילדים בארץ הולכת וצונחת
על פי תוצאות מחקר בין-לאומי, רמת הקריאה של ילדי ישראל בכיתה ד' צנחה לרמה שנרשמה בשנת 2001, כנראה "תודות" להשפעות המגפה החל משנת 2020. ישראל מוקמה במקום 30 ביחס ל-42 מדינות נוספות שנבדקו
משרד החינוך מפרסם היום (שלישי) תמונת מצב עגומה במיוחד. על פי תוצאות מחקר פירלס הבין-לאומי, שבחן 43 מדינות, יכולות הקריאה של תלמידי כיתות ד' בישראל בשנת 2022 צנחו והגיעו למצב כמעט זהה לזה בשנת 2001. כמו כן, ישראל הגיע למקום ה-30 ברשימה הזו עם 510 נקודות בלבד (509 בשנת 2001).
לפי נתוני המחקר, שמתקיים אחת לחמש שנים, משנת 2001 רמת הקריאה של הילדים בארץ הלכה ועלתה, ואף הגיעה לשיא מכבוד של 541 נקודות (ברשימה של שנת 2022 המדינה הייתה מתמקמת בעשירייה העליונה). מאז הנתונים דעכו והגיעו בשנת 2016 ל-530 נקודות. כעת, כאמור, לאחר תקופת הקורונה ירדנו בעוד 20 נקודות.
בקרב הילדים הישראלים הקבוצה נחלקת לשתיים - אלו ששפת אמם עברית ואלו שהיא ערבית. ההישגים של אלו האחרונים נשארו נמוכים ולא חל שינוי משמעותי במצבם מאז הבדיקה האחרונה בשנת 2016. משמע, השינוי במגמה נובע מהרעה ברמת הקריאה של הקבוצה הראשונה.
עם קבלת התוצאות, משרד החינוך מסר שהן ייבחנו ובהתאם תגובש תוכנית שתחזק את רמת הקריאה בקרב הילדים, ולא רק בשכבת הגיל שנבדקה במחקר. נדגיש כי הילדים שנבדקו בסבב זה (5,000 ילדים ממאתיים בתי ספר) היו בכיתה ב' עם פרוץ המגפה ולכן ניתן להניח כי לאור הנתונים היא השפיעה על הצלחתם באופן ניכר.
עוד ב-
לשם השוואה, המדינה שנמצאת במקום הראשון היא סינגפור עם 587 נקודות, ונוספות בעשירייה העליונה הן רוסיה, פינלנד, פולין, בולגריה ועוד. מנגד, דרום אפריקה נמצאת במקום האחרון עם 288 נקודות, ועימה בעשירייה התחתונה מדינות קוסובו, ירדן, מצרים, איראן, ברזיל ונוספות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



