מדדים ומחקרים

יוקר המחיה? לא תאמינו כמה יהלומים קנו הישראלים בתקופה הזו

מכון היהלומים הישראלי פרסם נתונים מסקרנים: 70% מהישראלים מציינים כי יש להם או לבני ביתם תכשיט יהלום, כאשר הנתון המעניין יותר הוא שעל אף חוסר הוודאות הכלכלית שתקופת הקורונה ייצרה ועליית המחירים שחווינו בחודשים האחרונים, בקרב מי שקנו תכשיטי יהלום, 44% ביצעו את הקנייה האחרונה דווקא בשלוש השנים האחרונות
מערכת ice | 
מכון היהלומים (צילום שני רייך)
מכון היהלומים הישראלי, חברה ממשלתית מעורבת הפועלת לקידום המסחר וייצוא יהלומים, שהשיק לאחרונה את "The Gallery by IDI", גלריה ייחודית לשיווק ומכירת תכשיטי יהלומים היישר לצרכן הישראלי, מפרסם הבוקר (שני) סקר שנעשה בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה בנושא הרגלי הצריכה והתפיסות של הישראלים בכל הנוגע לרכישת תכשיטי יהלומים. הסקר נעשה בקרב מאות ישראלים ברחבי הארץ בגילאי 28 ומעלה. 
מהסקר עולה כי 70% מהישראלים מציינים כי יש להם או לבני ביתם תכשיט יהלום, כשנשים מציינות יותר מגברים כי יש להן באופן אישי תכשיט יהלום (57% לעומת 12%). עוד עולה כי מתוך אלו אשר ברשותם תכשיט יהלום, מחזיקים בלפחות 2 תכשיטי יהלום בממוצע. טבעת היא התכשיט הפופולרי בקרב נשים (91%), ודווקא צמידים עם יהלומים הוא פריט שיותר פופולארי אצל גברים (43% לעומת 15%).
 
נוסף על כך, הסקר מגלה כי ימי הולדת (34%), אירוסין (32%), וימי נישואין (25%), הם האירועים השכיחים ביותר לכבודם קונים תכשיטי יהלום, כשמבוגרים (מגיל 50 ומעלה) נוטים יותר מצעירים (עד גיל 40), לקנות תכשיטי יהלום לכבוד ימי הולדת. 
עוד נתון מעניין שעולה מהסקר הוא כי 55% מהגברים קונים תכשיטי יהלום בעיקר לבנות הזוג, ואילו כאשר נשים קונות, הן קונות בעיקר לעצמן (24%). נוסף על כך, על אף חוסר הוודאות הכלכלית שתקופת הקורונה ייצרה ועליית המחירים שחווינו בחודשים האחרונים, בקרב מי שקנו תכשיטי יהלום, 44% ביצעו את הקנייה האחרונה דווקא בשלוש השנים האחרונות. 
בבחירה בין רכישת היהלום בחנות פיזית לבין ביצוע הרכישה באינטרנט, הרוב מעדיפים להגיע פיזית לחנות (89%). אנשים שקנו בחנות שהם מכירים, קונים יותר תכשיטים (2.8 בממוצע), ומוציאים סכום גבוה יותר על התכשיטים. בבואם לרכוש תכשיט יהלום, ישראלים טוענים כי השיקולים המובילים לבחירת התכשיט הם מחירו (66%), ועיצובו (63%). עבור רוב הישראלים, תכשיטי יהלום מסמלים בעיקר יוקרה  (61%) ומותרות  (51%).  
"רכישה של תכשיט יהלום זה אקט רגשי. זו רכישה כדי להביע רגש לאדם אהוב או אפילו עבור עצמך" אומר אביאל אליה, מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי. "כשזה מגיע לתכשיטי יהלום, לישראלים חשובה האמינות, לכן בגלריה שהקמנו, הלקוח קונה את התכשיט ישר מהמקור והיהלומן עצמו. בנוסף, אנחנו מחייבים את הסוחרים שלנו לספק תעודת גמולוגית אמינה על כל תכשיט יהלום משמעותי שקונים. וכן הנגשנו עבור הקונה את כל הידע החשוב שעליו לברר בטרם הקנייה, הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה