תרבות ופנאי

היהלום הוורוד הנדיר הזה נמכר בכ-60 מיליון דולר

יהלום ורוד מדהים נמכר בכמעט 60 מיליון דולר, יותר מפי שניים מהמחיר הצפוי
מערכת ice | 
יהלום הכוכב הוורוד מוויליאמסון (צילום SothebysAP)
הסלע האדיר נמכר ביום שישי תמורת 453.2 מיליון דולר במטבע הונג קונג, או בסביבות 58 מיליון דולר אמריקאי, לפי בית המכירות הפומביות סותביס. האבן הייתה צפויה להימכר בכ-21 מיליון דולר.
היהלום הוורוד במשקל 11.15 קראט, המכונה "הכוכב הוורוד של וויליאמסון", הוא אחד היהלומים הטהורים והוורודים ביותר שהגיעו אי פעם למכירה פומבית, על פי הודעה לעיתונות.
"הגילוי של יהלום ורוד באיכות אבני חן בכל גודל הוא אירוע נדיר ביותר - דבר שעם הסגירה האחרונה של המכרה המקומי, נראה עד לאחרונה - בלתי סביר ביותר", אמר וונהאו יו, יו"ר תכשיטים ושעונים בסותביס אסיה.
 
עוד הוסיף: "מונעים על ידי היצע מוגבל ועלייה בביקוש, המחירים ליהלומים ורודים גדולים ואיכותיים מעל 5 קראט עלו באופן אקספוננציאלי במהלך העשור האחרון, מה שמציב את הסצינה להופעתה כעת של האבן המיוחדת במינה".
היהלום בגוון הפסטל נקרא על שם של שני יהלומים ורודים נוספים, ה-CTF Pink Star, שנמכר ב-71.2 מיליון דולר ב-2017, והיהלום "וויליאמסון", יהלום ורוד שהוענק במתנה למלכה אליזבת השנייה.
ה"כוכב הוורוד של וויליאמסון" נכרת מיהלום גלם במשקל 32 קראט שנכרה במכרה וויליאמסון בטנזניה. האבן ייחודית הן לגודלה והן לצבעה. יהלומים ורודים הם חלק מהגרסאות הנדירות ביותר, והסלע הזה בולט במיוחד בגלל הטוהר והבהירות שלו. הונג קונג הייתה התחנה האחרונה של היהלום לאחר שנסעה בסיור שכלל את דובאי, סינגפור וטאיפיי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה