מדדים ומחקרים

הנזק לכלכלה יעמוד על 220 מיליארד שקל - אם זה לא ישתנה

בצל השיח על שוויון בנטל ומעורבות החברה החרדית בשוק העבודה, מתברר כי עד שנת 2050 החברה החרדית תהווה רבע מכלל האוכלוסייה הישראלית, אך אם הגברים החרדים לא ייצאו לעבוד, הנזק יעמוד על מיליארדים
מערכת ice |  4
זוג חרדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בצל השיח העקבי על חלוקה בנטל בשירות הצבאי ובחיים האזרחיים, נתונים חדשים שמגיעים מהמכונים השונים בארץ מציגים כמה הפתעות. אף שבעת זו החברה החרדית אינה מהווה רוב באוכלוסייה הישראלית, חלקה כן יגדל ויהווה רבע מכלל האוכלוסייה עד שנת 2050 - כך על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עם זאת, לפי כלכליסט, שיעור הפריון של הנשים החרדיות דווקא ירד, באופן מתון מאוד, בעקבות כניסתן של נשים חרדיות רבות לשוק העבודה. למשל, נכון לשנת 2008 שיעור הפריון בקרב הנשים החרדיות עמד על 6.5 ילדים לאישה, ועשור לאחר מכן הוא עמד על 6.15 (לפי נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה).
לנתון זה מצטרפת שאלה חשוב אף יותר, והיא מידת המעורבות של הגבר החרדי בשוק העבודה, ביחס לעובדה שהוא מתחזק משפחה של 8 נפשות לפחות. לפי המכון, בשנת 2018 הנזק הכלכלי שנגרם לשוק העבודה הישראלי בעקבות היעדרותו של הגבר החרדי, עמד על כ-29 מיליארד שקל. המכון צופה כי אם המצב לא ישתנה הנתון יגיע ל-80 מיליארד שקל עד שנת 2035 ו-220 מיליארד שקל עד 2050.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    החרדים התרגלו לחיות על חשבון החילוניים
    אזרח 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכאשר מרבית הגברים המועסקים בציבור הזה עוסקים במתן שירותי דת מיותרים או כשרות. בנוסף על ההעמסה במיסים וביוקר המחיה הם גם צורכים שירותים ציבוריים יותר מהציבור החילוני. מדובר על ציבור שבמצבו הנכחי אין לו זכות קיום עצמאית. למרות כל זאת אותו ציבור בזכות הדמוגרפיה והקשבה להנהגה שלו הוא בעל כח פולטי שפוגע בכל אזרח חילוני הרוצה חיים איכותיים יותר, דוגמת תחבורה ציבורית בסופי שבוע, נישואים וגירושים, ייבוא מזון, תקציבים מיוחדים,החלטות בכנסת, השתלטות על המרחב האזרחי ועוד. חייבים לבצע הפרדה ביננו אנחנו גם לא אותו דת הם פגאנים ואני יהודי ובכלל לא מרגיש זהות איתם.
    סגור
  • 2.
    אחת הבעיות בתפיסת העולם בקרב הציבור
    אורי 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החרדי,היא האדרת העוני והשנור
    סגור
  • 1.
    כתבה אנטישמית אתם כותבים כאילו החרדים הם לא בני אדם
    דובי 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גתבה אנטישמית אתם שונאים יהודים
    סגור
  • איזה תגובה מיתממת.. דובון תמים שלנו
    שובי דובי 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הקשר אנטישמיות????? ניראה לי אנטישמי לחיות מגזל של יהודים. זה מה שעושים החרדים פה בארץ!!!
    סגור