מדדים ומחקרים

תכנית הרדיו הפופלרית בישראל נחשפת: למי יש 1.3 מיליון מאזינים?

גלגל"צ היא תחנת הרדיו המואזנת בישראל עם 1.3 מיליון מאזינים, והתכנית "מדינה בדרך" עם הדר מרקס בגלגל"צ היא התכנית המואזנת בישראל עם 16.6% חשיפה וכ-800 אלף מאזינים, ומי במקום השני?
מערכת ice |  1
סקר TGI רדיו
סקר TGI מבית היוצר של קנטאר מדיה, חושף היום (שלישי) מהפכה בצמרת ונתוני האזנה של הציבור במיוחד בעקבות חודשי המלחמה שהשפיעו משמעותית על הנתונים. במוקד: גלגל"צ היא תחנת הרדיו המואזנת בישראל עם 1.3 מיליון מאזינים, והתכנית "מדינה בדרך" עם הדר מרקס בגלגל"צ היא התכנית המואזנת בישראל עם 16.6% חשיפה וכ-800 אלף מאזינים
 
על פי נתוני החציון השני של שנת 2023: תחנות גלי צה"ל רושמות עלייה מהחציון הקודם, מ-36.2% ל-37.7% - ובכך משלימות מהפך בצמרת הטבלה כאשר עוקפות את תחנות קול ישראל אשר עומדות על 35.0%, ירידה של 2.4% מהחציון הקודם.  במקום השלישי נמצאות תחנות רדיו האזורי המשווקות ע"י רדיו שפ"א עם 25.8%, סוגרות את הרביעייה הראשונה הן תחנות רדיו האזורי המשווקות ע"י אס מדיה עם 11%.
גם על פי נתוני הסקר השנתי של 2023, תחנות גל"צ תופסות את המקום הראשון עם 36.9%, הפעם בפער קטן יותר כאשר במקום השני נמצאות תחנות קול ישראל עם 36.2%, נזכיר שלפי נתוני החציון של סקר TGI ב-2022, התחנות רשמו תיקו כששתיהן הגיעו ל36.6%. את המקום השלישי תופסות תחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י רדיו שפ"א עם 26.5% ורביעי תחנות רדיו אזורי המשווקות ע"י אס מדיה עם 12.0%.

סקר TGI קובע כי גלגל"צ היא תחנת הרדיו המואזנת בישראל, שמטפסת ב-3% מהתקופה אשתקד, ועומדת על 28.3% האזנה, בפער משמעותי מהבאות אחריה ו-1,328,000 מאזינים, שבוחרים בה מידי יום.
גלי צה"ל היא תחנת האקטואליה המובילה בישראל עם 20.5% האזנה, שהם 960,000 מאזינים ומנצחת את רשת ב' והבאות אחריה. כאמור, תכנית הרדיו המואזנת בישראל היא "מדינה בדרך" עם הדר מרקס, בגלגל"צ, שעולה גם כן ועומדת על 16.6% חשיפה, כ-800,000 מאזינים ביום, בפער ניכר מתכנית הרדיו הבאה אחריה. 
בשתי תחנות הרדיו גלי צה"ל וגלגל"צ - נרשמו עליות של עשרות אלפי מאזינים כמעט בכל שעות היממה. עוד מלמד סקר TGI, כי לגלי צה"ל קהל מאזינים מגוון מבחינה גילית שעיקרו בין הגילים 35 עד 55, עם חשיפה משמעותית לשכבות גיל צעירות יותר (18-24) בשעות מסוימות. 
כמו כן, עיקר קהל המאזינים של תחנות גלצ-גלגלצ צעיר בכעשור מזה של תחנות "כאן" ועומד על ממוצע מאוחד של 35+ (בחלוקה: גל"צ 45+ ; גלגלצ 25-44) לעומת 45+ בתחנות כאן (55+ ברשת ב').
דני זקן מ"מ מפקד גלי צה"ל: "העבודה הקשה והמאומצת של השנה האחרונה ובוודאי של תקופת המלחמה, מוכיחה את עצמה. גלי צה"ל על שתי תחנותיה היא כלי התקשורת הרדיופוני החזק בישראל. כלי תקשורת ציבורי המדבר אל כל אזרחי ישראל לגווניהם ומשרת את חיילי צה"ל הלוחמים להגנת המדינה. התודה להם. הנתון החשוב ביותר שאליו כיוונתי ועליו מלמד הסקר, הוא הגיוון הרב של המאזינים לגלי צה"ל ולגלגלצ, עושים את תפקידנו החשוב ביותר. גאווה עצומה ותודה ענקית לחיילי ועובדי גלי צה"ל. נמשיך במגמת העליה, אין בזה ספק".
נדב רביד, מנהל גלגל"צ: "גאה מאוד שגלגלצ ממשיכה להיות תחנת הרדיו המואזנת בישראל. השילוב של פסקול מוזיקלי רגיש, ברומטר של מצב הרוח הלאומי, עם שדרניות ושדרנים שיודעות ויודעים לתת מילים מדויקות לתחושות הקולקטיביות, מוכיח שאין תחליף לקשר האנושי שמציע רדיו. כמו כן, עם עשרות-אלפי הקדשות שזרמו דרכנו מהעורף לחזית, זכינו לחבר בין החיילים שנמצאים בשטח לבני ובנות המשפחה המודאגים. והתרגשנו לגלות שגם בלב הלחימה, חיילי צה"ל מאזינים לגלגלצ ומקבלים הרגשה של שפיות ושל בית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פתאום גלי ישראל נעלם
    רועי 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה בסקר של יולי דצמבר אין את גלי ישראל אולי הם מקום ראשון ורק כשמורידים אותם המספרים האלה מופיעים
    סגור