מדדים ומחקרים

מכה בסופרמרקטים בישראל: בכמה התייקרו הקניות מ-2023?

ההוצאה למשפחה בסופרמרקט בינואר האחרון, טרם הגל האחרון, עמדה על כ־3,140 שקל, עתה המחיר טיפס בכ-340 שקל בסך הכל. ובכמה התייקר כל מותג?
מערכת ice | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
אזרחי מדינת ישראל משלמים ביוקר על המלחמה, אבל מעבר לכך על ההחלטות של היבואנים ויצרני המזון בישראל. גל ההתייקרויות של פברואר 2024 נפתח עם מכה שהנחיתו תריסר חברות אשר ייקרו את מחירי מוצריהן עד 25%.
ההחלטה הדרמטית של החברות גרמה לכך ששר הכלכלה ניר ברקת זימן אותן לשיחות נזיפה ודרש את ביטול ההחלטה ואם לא יעשו כן, יפעל לקידום חקיקה שלא תאפשר ייקור מחירם בזמן מלחמה. החברות מצדן, לא מתכוונות לוותר על ההעלאה במחירים שהגדירו כחשובות עבור התפקוד השוטף.

כמובן שחברה שתחזור בה עלולה לקבל תדמית כמי שהעלתה מחירים שלא לצורך ולכן יכולה הייתה לוותר על כך. הלחץ של ברקת יכול אולי להשפיע על ההתייקרויות שעשויות להכנס לתוקף בפסח.
בינתיים, מנתוני סטורנקסט שפורסמו "כלכליסט" עולה, כי העלאות המחירים גרמו לכך שב-2023 הישראלים שילמו על מוצרי טואלטיקה ומוצרי נקיון 3.3 מיליארד שקל יותר מב־2022. "כלכליסט" פרסמו גם נתון של רייזאפ, לפיו ההוצאה למשפחה בסופרמרקט בינואר האחרון, טרם הגל האחרון, עמדה על כ־3,140 שקל, עתה המחיר טיפס בכ-340 שקל בסך הכל.
עליות מחירים ברשתות לפי שם היצרנים שימורי אסם- בית השיטה עלתה ב-8%, זנכל -יכין וזנכל פרי מבורך עלו ב-5% כל אחת. דיפלומט - פרוקטר & גמבל עלתה ב-4%, סוכר של סוגת, מוצרי קטניות של סוגת, פרוקטר & גמבל – אולוויז ותבלינים במיכל של טעם וריח עלו ב-3% כל אחת. נטו מלינדה – דלידג עלתה ב-2% ושימורים של וילי פוד ב-1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה