ויראלי

צ'ארלי נשך את האצבע - והרוויח על זה 760 אלף דולר

אחד הסרטונים הוויראליים הראשונים והפופולאריים ביותר נמכר בסוף השבוע בסכום מטורף של 760 אלף דולר - והוסר מיוטיוב
יאיר מור | 
הסרטון הוויראלי צ'ארלי נשך אותי (צילום Charlie Bit Me / YouTube)
הסרטון Charlie bit me ("צ'ארלי נשך אותי") נמכר בסוף השבוע כ-NFT - מוצר ייחודי בלתי-חליף - תמורת סכום מכובד בהחלט: 761,000 דולר.
המכירה התקיימה בשבת, ה-22 במאי - בדיוק 14 שנים לאחר העלאת הסרטון ליוטיוב, ב-22 במאי 2007 - באתר ייעודי שנפתח לשם כך. המחיר הראשוני שהוצע היה 100,000 דולר, ולאחר יממה ו-32 דקות של מאבק בין שלושה משתתפים ניצחה לבסוף הצעה בגובה שהוזכר לעיל.
הפרס במכירה - בעלות על אחד הסרטונים הוויראליים הראשונים ביוטיוב - קיבל חיזוק מכך שמייד בתום המכירה נמחק הסרטון המקורי מאתר הווידאו של גוגל, לאחר שהספיק לצבור בו יותר מ-880 מיליון צפיות. בנוסף לעותק ה"חוקי" היחיד של הסרטון, הוצעה לרוכש גם הזכות הבלעדית ליצור סרטון פארודיה או מחווה בכיכובם של הארי וצ'ארלי דייויז-קאר - האחים שמופיעים בסרטון המקורי.
האחים דייויז-קאר כיום

בסרטון המקורי נראה הארי בן השלוש דוחף את אצבעו לתוך פיו של צ'ארלי בן השנה, ואז צועק מכאב לאחר שהתינוק נושך אותו. "צ'ארלי נשך אותי" הוא אומר, ומוסיף "זה כואב!" בטרם הוא פורץ בצחוק תוך שהוא נותן לאחיו להמשיך לנשוך אותו.
אביהם של הנערים, הווארד, אמר בראיון לקראת המכירה כי "בשבילנו, מה שאנחנו עושים הוא לאמץ משהוא חדש שמתחיל עכשיו, כמו שעשינו אז, ומנסים את זה, כדי לראות מה יקרה כתוצאה מזה שהסרטון יעבור לצורה הזו של NFT". הארי בן ה-17 ציין כי חקר את נושא ה-NFT והוא מקווה להשקיע את הסכום שיגויס מהמכירה במטבע קריפטו כגון ביטקוין. צ'ארלי בן ה-15 אמר שהוא לא מבין בדברים האלה, אבל גם הוא אמר שמשפחתו מנסה דברים חדשים, וכעת הדבר החדש הוא טכנולוגיית בלוקצ'יין כפי שב-2007 היתה זו יוטיוב.
הסרטון המקורי אמנם הוסר, אך ניתן למצוא בקלות רבה שכפולים שלו ביוטיוב. הערוץ של המשפחה, שלו מאות אלפי מנויים וכמעט כל אחד מהסרטונים האחרים בו זכה במהלך השנים למעל מיליון צפיות, נשאר זמין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה