ויראלי

זה הרכב היקר ביותר שנמכר במכירת פומבית השנה

מקלארן F1 משנת 1995 הפכה למכונית שנמכרה עבור הסכום הגבוה בכל הזמנים, כאשר שולמו עבורה לא פחות מ-20 מיליון דולר כולל עמלות במכירה של שבוע הרכב של מונטריי, הרוכש אגב בוחר להישאר אנונימי. צפו
כפיר אדר | 
רכב מקלארן F1 (צילום יוטיוב)
למכירה הפומבית האחרונה של שבוע הרכב של מונטריי בסוף השבוע הייתה לפחות תוצאה בולטת במיוחד בעולם הרכב. לאחר שנמכרה בסכום מדהים של יותר מ-20 מיליון דולר (כולל עמלות), מקלארן F1 משנת 1995 היא, על פי רוב, לא רק המכונית היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית השנה, אלא גם המכונית היקרה ביותר של מקלארן בכל הזמנים.
מכונית העל הקלאסית נמכרה בהצעה מנצחת של 20.47 מיליון דולר לרוכש שבחר להישאר בעילום שם. לא משנה מי הם, כיום הם הבעלים של "יצירת מופת ללא עוררין" של אומנות רכב, שתוארה על ידי חובבי מכוניות כרכב ההימורים הראשון האמיתי ואחת מתוך 106 מכוניות F1 של מקלארן בלבד שנבנו בין 1992 ל-1998. המכרז טופל על ידי Gooding & בית המכירות הפומביות של החברה.
בהודעה לעיתונות מייסד Gooding & Company דיוויד גודינג תיאר את המכונית במונחים זוהרים לא פחות: "היינו גאים להפליא להציג את מקלארן F1 יוצאת הדופן הזו, והערב, השוק אישר את עוצמתה העצומה של מכונית העל שאין שני לה מאחד השמות האגדתיים ביותר בתחום המוטורי, מכירה זו הייתה רגע היסטורי לא רק עבור גודינג וחברה, אלא גם עבור מורשת מקלארן והתעשייה כולה".
המקלארן היקרה ביותר אי פעם היא F1 משנת 1995, מארז 029, על פי הדיווחים ה -25 במספר הייצור שלה בסך הכל 64. היא נמכרה במקור לאספן יפני שלכאורה שמר עליו במצב פחות או יותר מושלם עם 243 מייל בלבד על מד מרחק ונמכר "כפי שנמסר" לבעלים הנוכחי.
מחיר המכירה בסך 20.47 מיליון דולר גבוה משמעותית מהערכות טרום מכירה המעריכות את המכונית בכ-15 מיליון דולר, ועולה בקלות על מכירות כרטיסים גדולות אחרות של מקלארן לאחרונה, כמו הדגם של 15.62 מיליון דולר שנמכר בשנת 2017 ודגם אחר שעבר כמעט 20 מיליון דולר שנתיים יותר מאוחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה