ויראלי

רע"מ תחת מתקפה: אלפי הודעות בערבית הופצו נגד המפלגה

"אחרי שמכרתם את אל-אקצא, היום אתם מוותרים גם על פלסטין. בבחירות נוותר עליכם, משת"פים של שקד" - זה נוסח המסרון שנשלח הבוקר לאלפי אזרחים, בליווי תמונה של השרה איילת שקד, לקראת ההצבעה הערב על הארכת תקנות החירום ביו"ש. ברע"מ מאשימים את הליכוד 
מערכת Ice | 
מנסור עבאס, איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
המשבר הפוטנציאלי הבא העומד לפתחה של הממשלה הצרה עד מאוד היא ההצבעה הנערכת הערב (שני) במליאת הכנסת על הארכת תקנות יו"ש. לקראת ההצבעה המתקרבת, קיבלו היום אלפי אזרחים מסרונים עם טקסט בשפה הערבית שתוקף קשות את רע"מ, על רקע חברותה בקואליציה, ומאשים את המפלגה בהיותה סוכנת ו"משת"פית" של שרת הפנים איילת שקד. במפלגת רע"מ סבורים שמאחורי ההודעות עומדים גורמים בליכוד, מתוך כוונה ללחוץ על המפלגה הערבית לפרוש מהקואליציה ולפרק את הממשלה. 
נוסח ההודעה המתורגם הוא: "אחרי שמכרתם את אל-אקצא, היום אתם מוותרים גם על פלסטין. בבחירות נוותר עליכם, משת"פים של שקד״.  למסרון צורפה תמונתה של השרה שקד וכן של ארבעת חברי הכנסת של רע"מ, על רקע כיפת הסלע. 
 
ההצבעה על הארכת החוק תעלה היום בקריאה שנייה ושלישית, כשברע"מ עדיין מתלבטים כיצד יצביעו. ח"כ מאזן גנאים מרע"מ אמר הבוקר בראיון לרדיו מכאן כי "אם הממשלה תיפול, זו תהיה הבעיה של סער ובנט. כולם יראו היום איך אצביע". לדבריו, "כולם ישמעו כאשר יעלו את הנושא להצבעה כולם ישמעו את דעתי. לא יצליחו לגרות אותי, מה שאני מאמין זה מה שאני הולך להצביע". 
 
שר המשפטים גדעון סער הוא שהגיש את החוק. במפלגתו 'תקווה חדשה' לוחצים על חברי רע"מ ואומרים כי האופן שבו יצביעו חברי המפלגה ישפיע על המשך הרכב הקואליציה. על פי הדיווח בחדשות 12, בכיר בתקווה חדשה אמר כי "אם החוק לא יעבור – זהו סוף דרכה של רע"מ בקואליציה". 
זהו מבחן קשה להישרדות הממשלה. המתח רב, שכן גם גם ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי (מרצ) עוד לא הודיעה רשמית איך תצביע. הח"כית הפורשת עידית סילמן מימינה תצביע נגד התקנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה