ויראלי

הנובל נמכר, מעל מאה מיליון דולר ייתרמו לילדי אוקראינה

103.5 מיליון דולרים - זה הסכום שהרוויח במכירה פומבית העיתונאי הרוסי דמיטרי מוראטוב תמורת מדליית פרס הנובל לשלום שבו זכה בשנה שעברה. הכסף כולו ייתרם ליוניצף, למען סיוע לילדי אוקראינה. המדליה עשויה זהב 23 קראט ושוקלת 175 גרם
מערכת ice | 
מדליית פרס הנובל לשלום (צילום freepik, יוטיוב)
בימים האחרונים נודע על המכירה, כולם חיכו רק לראות מה יהיה הסכום הסופי: העיתונאי הרוסי דמיטרי מוראטוב מכר במכירה פומבית את מדליית פרס נובל לשלום שבה זכה אשתקד, בסכום שיא של 103.5 מיליון דולרים! הסכום כולו ייתרם ליוניצף, המסייעת לילדי אוקראינה העקורים.
מוראטוב, עד לאחרונה עורך העיתון "נובאיה גזטה", הפך לכוכב בינלאומי בשנה האחרונה, מאז זכה בפרס נובל לשלום (חלק את הפרס ב-2021 עם העיתונאית מריה רסה מהפיליפינים). מוראטוב כבר תרם את הסכום הכספי שהוענק לו עם הזכייה (500,000 דולר), וכעת החליט למכור את הפרס עצמו - כלומר את מדליית הנובל העשויה זהב 23 קראט. מטרת המכירה היא "לתת לילדים הפליטים הזדמנות לעתיד".
מוראטוב עזר לייסד את העיתון הרוסי העצמאי "נובאיה גאזטה" ושימש כעורך הראשי במשך כ-25 שנים. הוא נאלץ להפסיק את הפעילות בחודש מרץ השנה בעקבות האיסור של ממשלת רוסיה על התנגדות תקשורתית וציבורית לפלישת המדינה לאוקראינה. העיתונאי מתח באומץ ביקורת על המלחמה באוקראינה וכן על סיפוח קרים לארצו ב-2014. 
 
מוראטוב (ושותפתו לפרס רסה) זכו לכבוד על מאמציהם לשמר את חופש הביטוי במדינותיהם, למרות שהותקפו על מעשיהם, כולל מהממשלות שלהם. העיתון בעריכתו, "נובאיה גאזטה", הפך לסמל של רדיפת השלטונות וקיצוניים למיניהם: שישה מהעיתונאים שעבדו בעיתון שילמו בחייהם על מסירותם בין השנים 2000 ל-2009. המפורסמת שבהם היא העיתונאית אנה פוליטקובסקיה, שנרצחה ב-2006.
העיתונאי הרוסי מסר לתקשורת שהוא מודאג במיוחד מילדים שאיבדו את הוריהם בגלל המלחמה. בפלישה לאוקראינה נעקרו עד כה כמעט 5 מיליון אוקראינים מבתיהם, ביניהם המון ילדים. "אנחנו רוצים להחזיר את עתידם", אמר מוראטוב, והוסיף כי הוא מנסה ליצור טרנד חדש, כך שאנשים ימכרו את רכושם היקר במכירה פומבית כדי לעזור לאוקראינים.
 
הכי הרבה ששולם עד היום עבור מדליית פרס נובל היה 4.76 מיליון דולר, בשנת 2014. הסכום שולם על המדליה של ג'יימס ווטסון, שזכה בה ב-1962 על גילוי מבנה ה-DNA.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה