ויראלי

אברי גלעד מגיב לסערה: "קראו לי פדופיל, סוטה ואנס"

לאחר שקיבל לא מעט תגובות קשות על הטור שכתב בפייסבוק שלו על תרבות חשיפת הישבן במרחב הציבורי, שיתף גלעד: "אנחנו כחברה לא יודעים להכיל מורכבות בנושא הזה, וואי וואי מה נהיה לי....קראו לי פדופיל וסוטה ואנס"
מערכת ice |  15
אברי גלעד (צילום מסך רשת 13)

תחת הכותרת "הסערה", מגיש רשת 13 הוותיק אברי גלעד ניסה להסביר בפייסבוק שלו אמש (שלישי) מה גרם לסערת הענק סביבו בעקבות טור שהעלה ברשתות החברתיות והסביר על תרבות 'הישבן החשוף' ומה דעתו על כך. הטור של גלעד גרר תגובות קשות ברשתות החברתיות השונות, חלקן אף האשימו אותו והגדירו אותו כ'פדופיל', 'סוטה' ו'אנס', מה שגרם לגלעד לפרסם פוסט נוסף ולהגיב לסערה שיצרו דבריו.

גלעד פתח כך: "נתחיל מהסוף: לבוש לא מצדיק או מזמין שום תקיפה או הטרדה. כל אחד וכל אחת יכולים ללבוש מה שבא להם ולא עולה על דעתי להגיד למישהי או למישהו איך להתלבש. נמשיך באמצע: השבוע האחרון שלי הוכיח לי שאנחנו כחברה לא יודעים להכיל מורכבות בנושא הזה או אפילו לדבר עליה. ולמרות שהכתובת היתה על הקיר, כשאישתי אמרה לי: "תמחק, אתה מסתבך" - ושוב יצאה צודקת - ועורך המוסף אמר לי: "אתה בטוח שאתה רוצה לגעת בזה? זה חומר נפץ" - וגם הוא צדק, תנו לו העלאה. אני, איך שאומרים לי כאלה דברים, הילד המרדן שהייתי ועדיין גר בתוכי מתעורר. למה יש דברים שאסור לכתוב? למה אנחנו לא יכולים לדבר בלי לגנות אחד את השני? אז כתבתי על זה".
 



עוד המשיך: "וכך בשבוע שעבר פירסמתי בטורי בישראל היום את מחשבותיי על חשיפת הישבן היתרה במרחב הציבורי, ושאלתי מתי החלטנו כחברה שישבן של נשים ושל נערות, ומוסיף עכשיו, גם של גברים, הוא איבר ציבורי. אם לא קראתם - בקיצור - אמרתי שזה מטריד אותי מינית, שישבן חשוף נושא תדר אירוטי ולי עצמי אין שום צורך לחוש תחושות מסוג זה כשאני במרחב נייטראלי, כמו הרחוב ובטח שלא כלפי צעירות ונערות. כתבתי שמה שמתאים בים, או במסיבה, או אם אתה אינסטלטור, מסיח את הדעת ברחוב ומכניס לבנאדם, שבכלל לא התכוון לכך, תדר מיני".

עוד טען: "שוב, לא אמרתי ולא כתבתי שאני דורש ממישהי להתלבש באופן מסוים. ממש לא. מי אני שבכלל אעשה את זה? וואי וואי וואי, מה נהיה לי...אמנם קיבלתי אלפי תגובות מחזקות ותודה, אבל אנחנו פה בגלל התגובות האחרות. התגובות של אלו שלא ניסו להבין מה אני אומר, אלא נצמדו לדף המסרים הפנימי שלהם. אין לי בעיה עם לבוש ואין לי בעיה עם דף מסרים פנימי. לכל אחד יש את המלתחה שלו וכל אחד יש את המצפן, את דף המסרים הפנימי שלו. הבעיה היא אחרת. הבעיה היא הקלות שבה רבים התפוצצו עלי וקראו לי פדופיל וסוטה ואנס ועוד מילים שלא בא לי לכתוב. וזה בלי לקרוא או לנסות להבין את מה שכתבתי. שמו בפי מילים של כפיה, הדתה, איראן זה כאן".
גלעד המשיך: "ושוב, לא עולה על דעתי להגיד למישהי איך להתלבש. מעולם ולעולם. לא בטור שכתבתי, לא לפני ולא אחרי. ביקשתי דבר אחר והוא שלא יכריחו אותי לא להגיד מה אני מרגיש לגבי זה. הי, אני בנאדם ואפילו משתדל להיות בן אדם כן. ולא, זה לא הופך אותי להיות פדופיל סוטה או אנס. כשביקשתי מידידות הסברים לרמת המהומה שנהייתה, נאמר לי "גבר בגילך לא יכול לכתוב כזה דבר". לאשתי נאמר "אסור לכתוב על גוף. שום דבר. לא על גוף של גברים ובטח לא על גוף של נשים". וחשבתי על הקצוות שאנחנו חיים בהם, ועל היעדר היכולת לייצר חיבור: מצד אחד, על פי סטטיסטיקות, כבר בגיל 10 ילדים נחשפים לגאנג בנג באתרי פורנו. מצד שני, לדבר על מין או על גוף, אסור. כי אם אתה תוהה מתי הפך הישבן מאיבר פרטי לאיבר ציבורי תקבל תגובות בנוסח "שנלבש בורקה?". ושיח? אין".
המגיש שיתף: "האם המחשבה על כך שכיסוי תחת שונה מכיסוי הראש והפנים היא רעיון טיפה מורכב בעולם הנחלק לטובים ולרעים, לסוטים וקדושים? אולי. ועדיין, אני מרגיש שיש לי זכות במסגרת חופש הדיבור לומר זאת. יש הבדל. חופש הביטוי מאפשר גם חופש תגובה לדברים, אבל הקלות שבה התנפלו עלי ואמרו שאני מכשיר את תרבות האונס ושאני מאשים את הקורבנות, היתה מרחיקת לכת. מרחיקת לכת, כי לא האשמתי. גם לא הכשרתי. איפה קראתם את זה? ונניח שהצלחתם להבין את זה מבין השורות או מטקסט ערוך מדי שפורסם איפשהו, אז למען הסר ספק אגיד שוב שאף לבוש לא מצדיק או מזמין שום תקיפה או הטרדה. אגיד שוב שתקיפה מינית אינה סוג של מיניות, היא סוג של הפגנת כוח. וכן, אגיד שוב שבכלל לא הגעתי לעולמות האלה בדברים שלי מהשבוע שעבר".


לסיום הסביר: "ועם זאת, לא יכול להיות שיש רק צד אחד במשוואת היחסים בין המינים שמחוייב בריסון. ומותר לי לרצות לדבר על זה בלי המטען של איראן, כפייה והדתה. אני מרגיש שבמסגרת הכללים העדינים והבלתי כתובים בין גברים לנשים צריך להיות מוסכם גם שהחופש לחשוף חשיפה יתרה, לנשים וגם לגברים, מוגבל למרחבים בהם זה רצוי וצפוי, ובשאר המקומות כל אחד ישמור את איבריו המוצנעים - פרטיים. ככה אני מרגיש. זו דעתי. חושבים שאני טועה? כתבו לי דעה מנומקת. לא סיסמאות. הנושא הזה מורכב. בואו ננסה לדבר עליו. בכלל, בואו ננסה לדבר".
 

תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    אברי אמיתי כל מילה
    בערוץ 14 הפרסומות צנ 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואי וואי כמה שאתה צודק חשבתי שהבוהמה ה0מולניתטיפשים או צבועים שמחתי לגלות שיש קצת שפיות ואומץ
    סגור
  • 12.
    אברי מח שמגנה אותך הדיוט חסר הבנה (ל"ת)
    דני 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    אברי גלעד מעצבן אותי
    ישראלי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הפעם הוא כתב חד ולעניין.
    סגור
  • 10.
    לאן עכשיו?
    אמלה 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה האימהות שלהן שצריכות למחות ולהתנגד? אני בתור אמא לבנים חוששת ודואגת ושואלת את עצמי איך הם אמורים להתמודד עם זה? בבית ספר, ברחוב, בים, במסכים? או שהאיברים הצנועים יהפכו להיות כמו אגודלים ויללה כלום כבר לא מושך, או ש...כנראה שזה מה שיקרה...בכיף נסתובב כמו השבטים, עם עלה קטנטן במשולש וכל השאר חשוף. מי צריך את החזייה הלוחצת הזאת?
    סגור
  • 9.
    אברי מדבר לקירות?
    רון 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צודק ככל שתהיה. מדובר לרוב בבנות הטיפש עשרה שהולכות חצי עירומות ומצטלמות עם הלשון בחוץ. זה טבעי, וזה יעבור להן עם הגיל.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אי אפשר לומר היום שוב דבר. הכל שחור או לבן ומלא אג'נדות
    אברי אתה תותח 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אברי, מורכבות זה לא כאן. כולם מדברים מהפריזמה שלהם. אני לא מסכים איתו אבל זכותו לומר את המלים האלה.
    סגור
  • 7.
    אברי אתה יותר מצודק. אני מסכים אתך במאת האחוז.
    רני גוטליב 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    11 0
    תראה מה שהולך בבריכות..חוטיני עם חוט תפירה.
    סגור
  • 6.
    עומד בגבורה וכותב מעולה
    שי 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    החברה בישראל אוהבת צביעות, כמו שאמרת בעתבה כאן הילדים בגיל 10 נחשפים לפורנו הכי קשה שיכול להיות אפשרי, אבל חס וחלילה אם איזשהי מגבלה תיושם על הציבור כציבור, בחברה לאישה יש את היכולת ללבוש מה שהיא רוצה להגיד מה שהיא רוצה ולגברים אין את היכולת לענות או להגיב או לדון על זה. אני בטוח שאם אישה הייתה כותבת את כל מה שכתבת השיח היה נראה אחרת כי לאישה מותר
    סגור
  • 5.
    הוא צודק. הגבר הישראלי הפך לסמרטוט.
    מומחה לנשים 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נשים פועלות לגרות כל גבר בסביבה ובכל גיל, אבל הפוליטיקלי קורקט הפמיניסטי אוסר על גברים להודות אפילו בכך שהם מתגרים שזו בדיוק מטרת הבחורות מלכתחילה. אם אתם רוצים לדעת איך חושבת הבחורה הממוצעת, תיכנסו לכל אתר פורנו, תסתכלו איך מיליוני בחורות נורמטיביות מצטלמות שם, ותדעו איך הבת הקדושה שלעם, אשתכם המסורה ואמא שלכם באמת חושבות ועורגות. לאחר שיחות עם מאות נשים בנושא, אני יודע את האמת.
    סגור
  • 4.
    ני
    יצחק 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק שמולנים..שרמותות..יכולים ל דבר ככה...הם אכי מסוכנים מ ימין..צריך לידרוף את שמיחנים כמו גואי..
    סגור
  • 3.
    תודה על הקול השפוי
    שרה 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    10 0
    תודה.
    סגור
  • 2.
    אברי גלעד
    רחל 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 5
    עדיף לך לשבת בשקט ולא להגיב
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד אברי גלעד על הכתבה שלך הצודקת בישראל היום.
    לאה 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    15 2
    בנות ישראל הולכות מאוד חשוף ולא פלא שיש כל כך הרבה מקרי אונס והטרדות מיניות. קצת צניעות בלבוש ומוסר לא יזיקו. כל הכבוד אברי חבל שכולם פוחדים להודות ואתה העזת.
    סגור
  • me tooooo (ל"ת)
    דוד 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איש ערכי
    גיימס 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איש שלא עשה רע לאף אחד .הוא לא הובן על הכתבה .ומיותר לצלוב אותו .
    סגור