ויראלי

אחרי 27 שנה: תעלומת הרצח המסתורי נפתרה בדרך מטורפת

ג'וי בייקר, אם לשנים, מגוללת את הסיפור המטורף שלה שהוביל אותה לנסות ולחקור בעצמה את הרצח המסתורי והאכזרי של ג'ייקוב וטרלינג, שנרצח 27 שנים לפני כן על ידי זר רעול פנים. בייקר הצליחה להגיע לחקר האמת ולגלות מספר מקרים של תקיפת ילדים מחרידה
מערכת ice | 
זירת פשע-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בשנים האחרונות עולים עוד ועוד סיפורים על אנשים שהחליטו להפוך לבלשים ולנסות לפתור תעלומות רצח שונות ואף מצליחים בכך. זה בדיוק מה שקרה לג'וי בייקר, אם לשניים המתגוררת בעיר ניו לונדון שבמדינת מינסוטה, ארצות הברית. 
ג'וי ניסתה לפתור את את פרשת הרצח המחריד של הילד ג'ייקוב וטרלינג שהיה בן 11 כשנחטף ונרצח על ידי אלמוני רעול פנים לפני 34 שנה. בשנת 2016 העבודה המטורפת של ג'וי הגיעה לסיומה לאחר שפדופיל מסוכן בשם דני היינריך נעצר והודה ברצח. באותו רגע הגיעה לסיומה הפרשה שהטרידה את רשויות החוק במינסוטה במשך יותר מ-27 שנה.
 
הרצח אירע בערב ה-22 באוקטובר 1989. ג'ייקוב וטרלינג היה בדרכו להשכיר קלטת וידיאו מחנות מקומית כשעימו חברו הטוב ואחיו הקטן. בדרך חזרה ג׳ייקוב נחטף ונרצח. באוקטובר 2010, בחלוף 21 שנים, ג׳וי ביקרה באתר החטיפה בעיירה הכפרית סנט ג'וזף, צפונית-מערבית למיניאפוליס. שם היא נחשפה לסיפור הרצח המזעזע והחליטה לפרסם בבלוג האישי שלה פוסט תחת הכותרת: ״איפה אתה, ג׳ייקוב?״.
כעת היא משחזרת את הסיפור המטורף לכלי תקשורת בארצות הברית: "כשהגעתי לזירת הרצח הייתי מהופנטת, הרגשתי שאני חייבת למצוא תשובות. צללתי לעומק הסיפור ואפילו נהייתי אובססיבית אליו. האמנתי בכוחם של בלוגים ובכוחו של האינטרנט ליצור חיבור בין אנשים".
היא מספרת כי החלה לחפור בתיקי משטרה ובעיתונים מהארכיון, ופרסמה את הממצאים מהחקירה הפרטית שלה בבלוג. מהר מאוד היא גילתה שרשויות אכיפת החוק המקומיות לא הצליחו לאתר מקורות מהימנים בפרשה, שראיות מהזירה לא טופלו כראוי או אבדו, ושעדי מפתח מעולם לא נחקרו.
הפתרון לתעלומה הגיע לאחר שג׳וי נתקלה במקרה אחר של ילד צעיר שנחטף והותקף על ידי אדם רעול פנים בקרבת מקום. במקרה זה, הילד – ג׳ארד שיירל – לא נרצח אלא ננטש בצידי הדרך. האירוע הדומה להחריד למקרה הרצח של ג׳ייקוב, אירע רק תשעה חודשים קודם לכן, ובמרחק 16 קילומטרים ממקום החטיפה של ג'ייקוב. ג׳וי יצרה קשר עם שיירל, כיום גבר בשנות השלושים לחייו, וזה הצטרף לחקירתה כדי למצות את הדין עם חוטפו ומי שהאמין שהוא גם רוצחו של ג׳ייקוב.
השניים חשפו שורה של מקרי חטיפת ילדים בלתי מפוענחים שאירעו בידי זר רעול פנים וחמוש. כל המקרים התרחשו בין השנים 1986-1897 בעיירה פיינסוויל, מרחק 30 דקות נסיעה מהמקום שבו ג'ייקוב נחטף ונרצח. בייקר ושיירל איתרו את קורבנות התקיפות ההן וגבו מהם עדות. "שאלתי את עצמי אלף פעמים איך הקשרים האלה לא נוצרו קודם לכן״, אמרה ג׳וי. את הראיות החדשות הם העבירו למשטרה, שפתחה את תיק הרצח מחדש.
באוקטובר 2015, כחמש שנים לאחר תחילת החקירה, התפתחויות טכנולוגיות באופן שבו מתבצעות בדיקות DNA הביאו לכך שניתן היה להשתמש שוב בראיות מזירת הפשע. אלו הובילו להיינריך שנחקר בעבר במסגרת החקירה המקורית ושוחרר. הפעם, הוא הודה במעשיו ואף הוביל את החוקרים למקום שבו הטמין את גופתו של ג׳ייקוב, ובכך נפתרה תעלומת רצח בת 27 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה