עסקי ספורט

מחפשים כרטיסים למונדיאל: גל הונאות חדש התחיל וגם אתם בסכנה

אישורי הזמנה מזויפים שנראים כמו מסמכים רשמיים של FIFA, עם לוגו וברקוד תקף לכאורה עשויים להפיל בפח אוהדים שמבקשים להשיג מקום באחד האצטדיונים בגביע העולם 2026 אך עשויים להתקל במפח נפש. כך תיזהרו 
כפיר אדר | 
ארגנטינה אלופת העולם (צילום אינסטגרם/ ליאו מסי)
מונדיאל הבא עוד רחוק, אבל הרשת כבר מלאה בהבטחות לכרטיסים במיקומים שונים ובחלק מהמקרים, מדובר בזיופים מתוחכמים במיוחד. בזמן שאוהדים ברחבי העולם נלהבים לתפוס מקום במשחקי 2026, אתרים שונים מציעים כרטיסים במחירים של מאות דולרים. מ-600 דולר למושב באצטדיון בניו ג’רזי, 800 בוונקובר למרות שעדיין לא נקבעו אפילו כל העולות לטורניר.
לדברי רוי עזרא, מנכ"ל Arena Tickets, המשווקת כרטיסים לאירועי ספורט מדובר בגל הונאות מתוחכם בהרבה מזה שראינו בעבר: פעם היה קל לזהות אתר מזויף, כתובת חשודה, עיצוב חובבני או בקשה להעברה בנקאית. היום, האתרים נראים מושקעים, עם עיצוב מקצועי, סרטוני שחקנים ואפילו צ’אט שמדמה שירות לקוחות. חלקם משתמשים בבינה מלאכותית כדי לבנות תחושת אמינות ולנטרל את החשד".

עזרא מצביע על ההונאות החדשות שמגיעות בכל מיני צורות: אישורי הזמנה מזויפים שנראים כמו מסמכים רשמיים של FIFA, עם לוגו וברקוד תקף לכאורה. שימוש בסלבריטאים, לעיתים אמיתיים, בסרטוני וידאו שנגנבו או עובדו, המדברים על "הנחות בלעדיות".
צ’אטים אוטומטיים מבוססי בינה מלאכותית שמייצרים תחושת ביטחון מדומה. הצעות במחירים מופרזים, כביכול ל"מכירה מוקדמת", לפני שהכרטיסים הרשמיים כלל יצאו לשוק. הבעיה אינה מוגבלת לאתרים עצמאיים בלבד. גם מרקטפלייסים בינלאומיים הופכים כר פורה להונאות. גולשים פרטיים מציעים כרטיסים פיקטיביים, והפלטפורמות מתנערות מאחריות. בישראל, אומרים בארנה טיקטס, חשוב במיוחד להעדיף חברות מוכרות שמודעות למצב הביטחוני ולשינויים בלוחות טיסות ובאירועים.
אז איך מזהים הונאה?
בדקו את הדומיין – האם מדובר באתר רשמי של חברה מוכרת וידועה או יש שיבוש קל בשמה? שלמו רק באמצעים מאובטחים – הימנעו מהעברות בנקאיות או תשלומי קריפטו. בדקו ביקורות חיצוניות – חפשו אזכורים ברשת ובדפי החדשות. הימנעו מרכישה מאנשים פרטיים או בקבוצות פייסבוק.
"האוהדים צריכים להבין," מוסיף עזרא, "שהמונדיאל הוא לא רק אירוע ספורט אלא גם מוקד להונאות דיגיטליות. מי שרוכש מחברה מוכרת עם תקנון מסודר וכתובת ברורה, מגן על עצמו מעוגמת נפש." בעידן שבו גם בינה מלאכותית מגויסת להונאות, ואפילו צילומים של שחקנים נוצלו ליצירת אמינות מזויפת – המודעות היא קו ההגנה הראשון של הצרכן. לכן, אל תתפתו ל"הזדמנויות חד פעמיות" או "גישה מוקדמת". בדקו היטב ממי אתם קונים, וזכרו,  חגיגת הכדורגל העולמית אמורה להיות חוויה, לא מלכודת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה