עסקי ספורט

כמה שווה ערן זהבי כל הדרך מרמת השרון להולנד?

ממשכורת החייל המצחיקה בליגה הלאומית ועד סכומי העתק בסין והמסע האירופי. וגם: מי ניסה לקנות מחצית מכרטיסו תמורת אוטו חדש? כל המספרים של השחקן מספר 1 בישראל
אור בוקר |  1
ערן זהבי חתם בפ.ס.וו (צילום חשבון הטוויטר של פ.סוו איינדהובן)
חובבי הכדורגל בישראל לוטשים עיניים על מנת לגלות מה תהיה התחנה הבאה, וככל הנראה האחרונה, בקריירה של ערן זהבי. שיחת הטלפון של בעלי מכבי תל אביב, מיץ' גולדהאר, שהציע לכוכב לשוב לקבוצה עד הפרישה ולאחר מכן לקבל תפקיד מקצועי במועדון, כאשר בנוסף על הפרק שיתוף פעולה שיווקי ואחוזים ממכירת מרצ'נדייז, עשויה לטרוף את הקלפים ולהחזיר את הכדורגלן לישראל.
זהבי צפוי להשתכר על פי הערכות כמיליון דולר לעונה, והלחץ המשפחתי לשוב לארץ הקודש בעקבות שתי הפריצות הצמודות יחסית שחוו בהולנד, מסמנות כנראה את סוף דרכו בפ.ס.וו איינדהובן.
רגע לפני שהוא מגיע לפגוש את מכבי תל אביב בשלב הנוקאאוט של הקונפרנס ליג, מעניין לבחון את הדרך הכלכלית המטורפת שעבר הכוכב לאורך השנים. על פי נתוני האתר salary sport, מתוארים סכומי העתק שהרוויח זהבי בלירות שטרלינג (ראו טבלה).
אלא שדווקא לקראת הישורת האחרונה, מעניין לבחון איפה הכל התחיל, כשזהבי, שגדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב, הושאל לרמת השרון מהליגה הלאומית תמורת משכורת חייל של 2,500 שקל. על פי החוק, כששחקן נמכר בהעברה בינלאומית, הקבוצות שהשביחו אותו מקבלות 5% מהעסקה. כך גזרה רמת השרון קופון בסך כ-60 אלף שקל ממעברו של זהבי לפאלרמו האיטלקית, בעסקה של כ-2.5 מיליון יורו לחמש שנים, ובהמשך מהעברת הענק ממכבי תל אביב לגוונגז'ו ר.פ הסינית תמורת כ-7 מיליון דולר. רמת השרון קיבלה סכום של כ-200 אלף שקל, לא עניין של מה בכך עבור מועדון בסדר הגודל הזה.
"רמת השרון הוא מועדון קטן יחסית שבנוי על צעירים ממחלקת הנוער ולפעמים על השאלה של צעירים מוכשרים מקבוצות גדולות, כמו במקרה של זהבי", אומר יו"ר רמת השרון, גור תמר. "השחקן מספר 1 בארץ עשה פריצה יפה ברמת השרון וזה חלק מההצלחה שלנו. הליגה הלאומית היא הבמה הטובה ביותר עבור הצעירים. ערן הוא ווינר אמיתי עם אופי שיש רק לגדולים ביותר. הוא היה ילד טוב ומיד ראו שמדובר בשחקן מצוין, אבל אף אחד לא האמין אז שהוא יגיע לרמות האלה".
 
בנוסף, חשף תמר כיצד הוא ויעקב קורצקי, כיום סגן ראש עיריית רמת השרון, רצו לקנות מחצית מכרטיסו של זהבי בתמורה לרכב חדש, אך המהלך לא קיבל את אישורו של יגאל הלל, שחקן העבר של הפועל כפר סבא שנפטר לאחרונה, ושימש באותה תקופה כמנטור והקואוצ'ר של זהבי.  
אגב, עירוני ראשון לציון, בה שיחק שנתיים בנוער, זכתה גם היא לסכום כסף מהעברה, כאשר את עיקר הרווח גרפה הפועל תל אביב, בה גדל השחקן שהוביל אותה לדאבל בלתי נשכח עם שער ניצחון בתוספת הזמן מול בית"ר ירושלים.
מפאלרמו, בה לא הותיר חותם, שב למכבי תמורת סכום של כ-370 אלף דולר לעונה, וב-2016 עבר כאמור לסין. בשנים הגדולות שם השתכר תחילה 583 אלף דולר לחודש והחל מ-2018 שודרג לסכום של 708 אלף דולר בחודש, לצד בונוסים של 20 אלף דולר על כל שער ו-1,000 יורו לכל נקודה שצברה הקבוצה. זאת ועוד, עם 29 שערים בשנת 2019, זכה למענק של 580 אלף דולר, כך שסך הכנסותיו באותה עונה הגיעו לכ-9 מיליון דולר.  
על פי האתר VI ההולנדי, שתי העונות בפ.ס.וו איינדהובן שוות לזהבי כ-6 מיליון יורו – 4 כמענק חתימה ו-2 כמשכורת. כעת נותר לגלות מה התחנה הבאה בה יבחר מלך השערים של נבחרת ישראל בכל הזמנים. בגיל 34 וחצי, סביר להניח שהיא גם תהיה האחרונה, ואפילו תימשך לאחר שאחד השחקנים גדולים במחוזותינו יתלה את הנעליים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיתרום לעניים הקמצן הזה
    אוהב כסף לא ישבע כסף 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה קיבל בסין סכומים כאלה לא מובן בכלל ?
    סגור