עסקי ספורט

טירוף הסופרבול: כל המספרים על המשחק שמשגע את אמריקה

כמה עולה כרטיס, מה סך ההימורים המצטבר ועל מה בכלל לא משלמים? הכל ערוך ומוכן לקראת האירוע הגדול של הספורט האמריקאי, שייערך הלילה  
מערכת ice | 
סופרבול 2019 (צילום גטי אימג'ס)
כל חובב ספורט אמריקאי מחכה לרגע הזה. הלילה (בין ראשון לשני) ייערך בקליפורניה המשחק הגדול בין לוס אנג'לס ראמס וסינסינטי בנגלס, או בשמו המוכר יותר – אירוע הסופרבול ה-56, שחצה כבר מזמן את גבולות הספורט. ככזה, מעניין לבחון את שלל ההיבטים הכלכליים שמציע הסופרבול, ממכירי הכרטיסים, עבור בהופעת הענק של מיטב האומנים במחצית, ועד סכומי ההימורים הדמיוניים שנשפכים על המשחק.
נסו לעקוב: הכרטיס הזול ביותר שניתן לקנות כיום לאירוע הסופרבול עומד על סכום של 3,400 דולר. באופן רשמי עמד הסכום על 1,000 דולר, אבל בימים כאלה אתרי יד שנייה ברחבי המדינה עובדים שעות נוספות, ועד מהרה נסק המחיר ליותר מפי 3 ממחירו המקורי. מחיר ממוצע של כרטיס מגיע לכ-7,500 דולר, בעוד לאזור ה-VIP היוקרתי תוכלו לשריין לעצמכם מקום בסכום צנוע של 80 אלף דולר.
 
ומה עם הימורים? מדובר בקשת רחבה מאוד, הרבה מעבר לתוצאה וזהות המנצחת, כולל אורך שירת ההמנון. סך ההימורים המצטבר עומד על 7.6 מיליארד דולר, עלייה מטורפת של כ-78% ביחס לסופרבול הקודם ושיא מדהים של 32 מיליון מהמרים.
הקמת האצטדיון החדש בלוס אנג'לס שישמש כאכסניה המארחת את האירוע הנוצץ, עלתה לא פחות מ-5 מיליארד דולר. אשר לפרסומות שמשודרות במהלך האירוע, הרי שחצי דקה בה משודרת פרסומת עולה 7 מיליון דולר. בכל הנוגע להכנסה השנתית ממכירת זכויות שידור עבור 32 הקבוצות בליגה, הרי שהסכום האסטרונומי עומד על 220 מיליון דולר. יש לציין כי בשנה החולפת עמדה ההכנסה על כ-7 מיליארד דולר, והיא צפויה להגיע לסכום של כ-10 מיליארד בזכות חוזה חתום לעשור קדימה.  
ותתפלאו, יש באירוע הסופרבול גם דברים שלא עולים כסף. סנופ דוג, אמינם, ד"ר דרה, קנדריק למאר ומארי ג'יי בלייג' יעלו להופעות ללא תשלום. ככה זה כשאתה מקבל חשיפה בחינם לכ-120 מיליון צופים, ולמי ששכח, רק נזכיר שמדובר באושיות שלא ממש סובלות ממחסור בפרסום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה