עסקי ספורט

בית"ר ירושלים מתפרקת: מה הסיכוי שחוגג יקבור את המועדון?

בית"ר ירושלים נמצאת בתקופה החשוכה ביותר בהיסטוריה של המועדון. הקבוצה של משה חוגג נמצאת רגע לפני ירידת ליגה אם לא תעמיד תקציב מינימום לבקרה, והבעלים לא מוכן להעבירה לידי נאמן או לידיים אחרות בחינם. אז מה כן תוכל לעשות הקבוצה כדי לפתוח את העונה הבאה?
רעי שני | 
בית״ר ירושלים (צילום פלאש 90, shutterstock)
בית"ר ירושלים נמצאת בפלונטר אדיר. כרגע, הבקרה התקציבית לא מאפשרת לקבוצה מהבירה לפתוח את העונה בשל החובות האדירים שלה שנעמדים בשלב זה על 27 מיליון שקלים ודורשת ערבויות של 9.5 מיליון שקלים (תקציב המינימום לקבוצה בליגת העל), ולא - היא תרד לליגה הלאומית ואולי אף לליגה א' אם גם שם היא לא תצליח להעמיד את תקציב המינימום.
מבחינת חוגג, הליכה לפירוק אינה מתקבלת על הדעת, שבמצב כזה בית"ר אכן תוכל לפתוח את העונה בליגה הבכירה אך עם מינוס 12 נקודות, או למצוא רוכש שיוכל לקחת את הקבוצה. חוגג, שלא מוכן להעביר את הקבוצה לידי נאמן ומתעקש לקבל עליה 12 מיליון שקלים אם רוכש אמיץ ירצה לקחת אותה, סכום לא ראלי בשום צורה בעיקר בהתחשב בחובות הגדולים שלה, מציב את הקבוצה בסכנה קיומית.
 
במצב הנוכחי, לא נראה שיהיה רוכש שיכניס את ראשה למיטה החולה. אז מה כן אפשר לעשות? מבחינת הבקרה בית"ר חייבת לפעול כמה שיותר מהר. האפשרות הראשונה היא שחרור שחקנים שמהווים את ההוצאות הגדולות ביותר של המועדון ומכירת הנכסים הגדולים שלה. על פי אתר 'טרנספר מרקט' שווי סגל השחקנים הנוכחי של בית"ר נעמד על סכום של כ-8 מיליון אירו.
המחירים הם כמובן אינם מדויקים לחלוטין, שכן בית"ר כבר שחררה את איתמר ניצן שהוריד ממנה עול של חוזה כבד, שגם שחקנים בכירים שמשתכרים במשכורות גבוהות דוגמת ג'וסוואה מחיאס, אוראל דגני, מיכאל אוחנה וריצ'מונד בואצ'י עשויים לעזוב ולפנות מקום נכבד בתקציב הירושלמי. 
 
מחירם של מספר שחקנים עשוי להיות גבוה בהרבה ממה שמציינים באתר. על אביאל זרגרי למשל בית"ר תוכל להרוויח כמיליון אירו וחצי. ירדן שועה, עוד כוכב שיכול להכניס קופה לא קטנה למועדון, מוערך בשווי של מיליון אירו, שגם עליו בית"ר תוכל להכניס סכומים גבוהים בהרבה. 
בית"ר חייבת לפעול כמה שיותר מהר בגזרת מכירת ושחרור השחקנים אם היא רוצה לפתוח את העונה הבאה. בנוסף, הקהל, שעשוי להצביע ברגלים, הכניס בעונה שעברה כשמונה מיליון שקלים לקבוצה, סכום שיהיה קשה לקבוצה להסתמך עליו במקרה שחוגג יישאר במועדון, אך גם אם תכניס חצי מהסכום הזה, היא תוכל להתחייב לבקרה, שמבקשת הבהרות ודורשת מהמועדון להראות נכונות למכירת נכסים.
בגין חסויות ופרסום הקבוצה יכולה להרוויח כ-6.5 מיליון שקלים. הסכומים הכוללים שמדוברים כאן נעים באזור ה-24 מיליון שקלים, זאת לפני ניסיונות למכור שחקנים נוספים. אז ברור, מבחינה מקצועית הקבוצה תספוג מכה קשה שספק אם תצליח להישאר בליגה בגללה, אך במצב העניינים הנוכחי, מכירות של נכסים ושחרורי שחקנים (במידה ולא יסכימו לקצץ נתח משמעותי מהשכר שלהם) הם הפתרון ההגיוני ביותר. 
 
במצב כזה ועם שחרור מסיבי של שחקנים שמרוויחים הון תועפות, בית"ר תוכל להעמיד תקציב שחקנים שמוערך בכחצי ממה שהעמידה בעונה שעברה, אז שילמה 22 מיליון שקלים, והיא תוכל להוריד את זה לפחות ל-11 מיליון שקלים. בגין שיטור, אבטחה ותפעול תשלם הקבוצה כ-3 מיליון שקלים. הסכומים הם לא מדויקים במאה אחוז אבל נראה שרק צמצום רציני בכוח אדם והסתמכות על הכנסות ממכירות כרטיסים, מנויים ושחקנים, יצליחו להעמיד לקבוצה את הערבויות הנדרשות, ולא מן הנמנע שהם יצילו אותה מפירוק, שנראה כמעט בלתי נמנע כרגע.
משה חוגג חייב לפעול כמה שיותר מהר, המצב האופטימלי הוא להעביר את הקבוצה לידי נאמן וללכת לפירוק, אך חוגג מפחד ובצדק שכן יצטרך לשלם את כל החובות והקבוצה תתחיל מאפס, ובמצב העניינים הנוכחי, זה הפתרון ההגיוני ביותר. אבל אם זה לא יקרה, בית"ר חייבת ללכת לצמצומים משמעותיים ומכירת חיסול כבר עכשיו, כי השעון מתקתק, וכל יום שעובר מקרב את אחד המועדונים הגדולים בישראל לתחתית של הבור, משם כבר קשה לדעת כמה זמן או אם בכלל יצליח לצאת. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה