עסקי ספורט

ערן זהבי לאן? הפרשי השכר המדהימים בקריירה של הכוכב

ערן זהבי אמור להחליט בקרוב מאוד על עתידו כשמכבי ת"א ובוטאפוגו נלחמות על שרותיו. עדיין לא ברור במי יבחר הכוכב, אבל שימו לב לגרף השכר יוצא הדופן של הישראלי. מרמה"ש הצנועה, דרך הפועל ומכבי ת"א, ועד למחזיקת הגביע ההולנדי
רעי שני |  9
ערן זהבי (צילום אינסטגרם/ ערן זהבי)
ערן זהבי הוא ללא ספק הכוכב הגדול ביותר של לכדורגל הישראלי להציע בעשור האחרון. השחקן, שהחל את דרכו כמושאל מהפועל תל אביב לעירוני רמת השרון אי שם ב-2007, נמצא בצומת דרכים בקריירת המשחק שלו, לעבור למכבי תל אביב, בה רשם הישגים יוצאי דופן, או לעבור לבוטאפוגו הברזילאית, כל זה כשהוא בן 34 ולא נותרו לו שנים רבות להמשיך ולשחק.
הסיפור של זהבי הוא יוצא דופן בקנה מידה עולמי, ויעיד על כך הגרף המדהים שלו בקריירה שלו כל הדרך מרמה"ש למחזיקת הגביע ההולנדי, פ.ס.וו איינדהובן. הכוכב החל את דרכו כאמור בקבוצות הנערים והנוער של הפועל ת"א, ממנה הושאל לשנתיים ברמת השרון.
בהיותו חייל בקבוצה מהשרון, זהבי הרוויח בסך הכול 2,500 שקל בחודש, ועוד שיחק במדי הקבוצה בליגה הלאומית. אחרי שנה וחצי מוצלחת, הפועל ת"א השיבה אליה את ערן והחתימה אותו על חוזה חדש בסכום נאה של 150 אלף דולר.

לאחר שהוביל את המועדון האדום מת"א לזכייה בדאבל מקומי עם שער ניצחון היסטורי עמוק בתוך תוספת הזמן מול בית"ר ירושלים, וכמובן אחרי עונה נהדרת בליגת האלופות בה כבש את אחד השערים הגדולים של שחקן ישראלי מול ליון הצרפתית במספרת מרהיבה שהותירה את כל אירופה המומה, נמכר זהבי לפלרמו האיטלקית תמורת מיליון אירו דמי רכישה ששילמה להפועל, כשהשחקן עצמו השתכר ב-550 אלף אירו. כמעט פי 4 ממה שקיבל אצל האדומים.
ההתאקלמות של הכוכב במועדון מסיציליה לא הייתה טובה ואחרי חצי עונה בלבד, הוא עזב בהחלטה משותפת את הקבוצה כשאז הסיפור של הכוכב הישראלי האדיר בעצם החל. זהבי חתם במכבי ת"א, היריבה הגדולה ביותר של הפועל, לרקע מחאות האוהדים האדומים שסירבו לקבל את המעבר של השחקן ליריבה המרה.
 
בחוזה הראשון שלו אצל הצהובים, זהבי קיבל שכר נמוך מזה שקיבל באיטליה – 370 אלף דולר. מהר מאוד, זהבי הפך לכוכב הבלתי מעורער של מכבי, כשסיים שלוש עונות רצופות כמלך השערים של הליגה, זכה בשלוש אליפויות וקיבל חוזה חדש בסכום דמיוני לשחקן ישראלי בליגת העל – מיליון אירו לעונה.
בקיץ 2017 זהבי נרכש על ידי גוואנג'ו ר&פ הסינית בסכום שכל קבוצה ישראלית יכולה רק לחלום עליו של 8 מיליון דולר, הכי הרבה שקבוצה ישראלית קיבלה עבור שחקן. בחוזהו הראשון זהבי השתכר בכ-6.6 מיליון אירו בעונה, זאת לפני הבונוסים שקיבל. הסינים הבינו איזה יהלום יש להם בידיים והאריכו את חוזהו במועדון כשקיבל כ-9 מיליון דולר.
אחרי 4 שנים מוצלחות בסין, מגפת הקורונה שיבשה את המדינה, השביתה את הספורט וגרמה לשחקנים רבים לעזוב. זהבי עבר לפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית, קבוצתו האחרונה, בה רשם שתי עונות מוצלחות. השכר של זהבי ירד משמעותית ואצל ההולנדים הוא הרוויח שלושה מיליון אירו בעונה.
 
כעת, זהבי עומד כאמור בפני צומת דרכים ויצטרך לקבל החלטה גורלית להיכן לעבור. מצד אחד, בוטאפוגו מציעה לו סכום אדיר של 4 מיליון אירו, כשמהצד השני הסכומים אותם מכבי הציעה לא נחשפו, אך על פי הדיווחים למיץ' גולדהאר, הבעלים של מכבי, ממש אין בעיה לפתוח את הכיס ולשלם לישראלי כדי שיחזור הביתה, אך בסכומים אותם הציעו הברזילאים מכבי בטוח לא תצליח לעמוד. בנוסף לכל, גם אולימפיאקוס היוונית נכנסה לתמונה כשהציעה לכוכב הישראלי 2 מיליון אירו לעונה בחוזה לשנתיים. אז במי יבחר זהבי?
 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    איפה הגרף?
    מתמטיקאי 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מוצא בכתבה רק נתונים. כדאי להעלות לגרף.
    סגור
  • 8.
    קל 4 מליון.
    מממ 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה סכום שאין להקל בו ראש. סך הכל לתת שנה או שנתיים והנכדים גם מסודרים. שהברזל חם...לא עושים משהו אחר זולת להכות בו.
    סגור
  • 7.
    זהבי
    מוטי 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת, אני לא אוהב אותו בתור בן אדם. בתור שחקן, היו שחקנים טובים יותר ממנו בכל הזמנים. אבל אני מפרגן לו, שיחק אותה
    סגור
  • 6.
    לך ליוון כך תהיה קרוב לישראל (ל"ת)
    אורח 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    השחקן הישראלי הטוב בכל הזמנים (ל"ת)
    אוהד 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    לך לברזיל (ל"ת)
    אלי 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ערן זהבי צריך לחזור למכבי
    מראדונה הטוב ביותר 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כדורגל
    סגור
  • 2.
    ערן זהבי המלך
    ינון 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ערן זהבי המלך ?????????? בוא למכבי תל אביב ????????????????????????????
    סגור
  • 1.
    מצוין
    אוהד 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לך עם השכר הגבוהה אתה כבר לקראת פרישה תהנה מהשנים האחרונות בקרירה שלך.אתה אלוף
    סגור