עסקי ספורט

רומן אברמוביץ' מסתבך? דליפת מסמכים חושפת השתלטות בלתי חוקית

מסמכים שדלפו חושפים כי האוליגרך הרוסי, רומן אברמוביץ', מימן השתלטות על קבוצת הכדורגל ההולנדית ויטסה, שהפכה בפועל ל"קבוצת בת" של מועדון צ'לסי. בקבוצה מכחישים וטוענים כי איש העסקים הגיאורגי היה הבעלים היחיד
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום יוטיוב/ BBC News)
המועדון ההולנדי ויטסה ארנהם קיבל 117 מיליון אירו (103 מיליון ליש"ט; 127 מיליון דולר) בצורת הלוואה מהבעלים של צ'לסי דאז, רומן אברמוביץ', כך חשף לאחרונה עיתון הגרדיאן הבריטי. על פי הדיווחים, אברמוביץ' השקיע 103 מיליון ליש"ט בזמן שהיה הבעלים של מועדון הפאר הבריטי.
הגרדיאן ציין כי לאברמוביץ' היה חלק מרכזי במימון ההשתלטות על ויטסה ב-2010 שבראשה עמדה מראב ז'ורדניה - יו"ר ההתאחדות לכדורגל הגיאורגית. הממצאים, שמקורם בנתונים שדלפו ממה שמכונה 'קבצי האוליגרך', מעידים כי הגיבוי הכלכלי הסודי זרם דרך מספר גופים הרשומים במקלטי מס בחו"ל.
הגרדיאן מוסיף כי ויטסה כבר הייתה על הרדאר של התאחדות הכדורגל ההולנדית לכאורה לאור מערכת היחסים שלהם עם אברמוביץ'. ז'ורדניה היה ידיד של האוליגרך, וירש אותה מקורבו ואיש העסקים הרוסי אלכסנדר צ'יגירינסקי. ויטסה גם הפכה ל"מועדון שותף" של צ'לסי ולקחה רבים מהמושאלים שלה משנת 2010 ואילך, בהם נמניה מאטיץ' ומייסון מאונט.

עם זאת, מקלטי המס שנוצלו על ידי אברמוביץ' היו אטומים עד כדי כך שהתחמקו מהרשויות ההולנדיות בשתי הזדמנויות. כעת התברר שהכסף שלכאורה שייך לאברמוביץ' בזמן בעלותו על צ'לסי, לא רק כיסה את ההשתלטות של ויטסה, אלא גם את ההוצאות שלה לאחר מכן, ואלו היו גדולות ממה שמוציא מועדון בסדר גודל כזה.
תגובת ויטסה: "ביום רביעי אחר הצהריים, העיתון הבריטי הגרדיאן יצא עם פרסום שטען כי ויטסה מומנה בעקיפין על ידי חברות בבעלותו של מר אברמוביץ', הבעלים דאז של צ'לסי. ויטסה מדגישה כי המידע שעליו מבוססת הכתבה מעולם לא היה ידוע למועדון. המועדון תמיד שיתף פעולה באופן מלא עם החקירות שנפתחו ב-KNVB, שגם הן לא גילו פעולות בלתי חוקיות".
"לוויטסה עצמה לא היו הסכמי הלוואה כלשהם. ה-KNVB ומומחים אחרים חקרו את המצב בוויטסה בצורה רחבה ויסודית במספר הזדמנויות; בכל עת ויטסה נתנה לחוקרים גישה מלאה לכל המסמכים הרלוונטיים שברשותה. שתי החקירות לא חשפו עובדות כלשהן בניגוד לחוקי KNVB ואופ"א.
ההשלכות אינן ידועות עדיין, אף שחוקי אופ"א קובעים שמועדונים אירופיים חייבים להיות בבעלות עצמאית "כדי להבטיח את שלמות התחרויות". כלומר, כל מימון מאברמוביץ' בזמן שהיה הבעלים של צ'לסי עלול לגרור קנסות ועונשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה