TOP 5

הביטחון עולה יותר: אלו חמש המדינות שהגדילו את התקציב שלהן ב-2023

בכל העולם מודאגים מהמצב הביטחוני - לא רק בישראל. מכון מחקר בשטוקהולם בשם SIPRI חושף כי לא פחות מ-102 מבין 173 מדינות אשר נכללו במחקר הגדילו את תקציבי הביטחון שלהם באופן ניכר. מי ברשימה?
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המצב הביטחוני לא מדאיג רק את מדינת ישראל, ונראה כי מדינות רבות ברחבי העולם העלו בשנים האחרונות את תקציבי הביטחון שלהם מחשש לעימותים עתידיים. דירוג שפורסם על ידי מכון מחקר בשטוקהולם בשם SIPRI, חושף כי לא פחות מ-102 מבין 173 מדינות אשר נכללו במחקר השקיעו באופן ניכר בביטחון בתקציב האחרון שלהם, והוצאות הביטחון בכלל העולם עלו ב-6.8%. אז מיהן חמשת המדינות שהגדילו את תקציבן בשיעור הגדול ביותר?
אוקראינה היא המדינה שנמצאת במקום הראשון, לאור המתקפה שנכפתה עליה על ידי רוסיה. בשנת 2022 הגידול בתקציבה עמד על יותר מ-110 מיליארד דולר. רוסיה נמצאת מיד אחריה, כאשר בשנת גם התקציב שלה גדל ב-20-25 מיליארד דולר. במקום השלישי והמפתיע – אלג'יריה, שתקציבה גדל בכ-25 מיליארד דולר. במקום הרביעי ניצבת פולין, שתקציבה עלה במעט יותר מ-20 מיליארד דולר, ואחר כך נמצאת סין שחוותה עלייה דומה.
 
עם זאת, חשוב לציין כי שיאנית ההוצאות על הביטחון היא עדיין ארה"ב. בשנת 2023 הוציאה סכום לא מבוטל של 916 מיליארד דולר על הצבא שלה, כאשר חלק מהתקציב מיועד לברית נאט"ו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי
    ינקו 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצלנו ביבי וסמוטריץ פוגעים בבטחון המדינה,לא מזמינים מטוסי קרב.
    סגור