TOP 5

הזמרים המרווחים ביותר ב-2021: מי נכנס לטופ?

הם הרוויחו השנה יחד כ-2.3 מיליארד דולר, אך רובם המוחלט ממכירת יצירותיהם או מחסויות למותגים, מה שמוכיח שמוזיקה לבדה היא לא רווחית. אלו עשרת הזמרים שהרוויחו הכי הרבה בשנת 2021:
מערכת ice | 
יה ספרינגסטין וגיי זי (צילום פייסבוק\אינסטגרם\ויקיפדיה)
אחד התחומים שנפגעו בעקבות מגפת הקורונה הוא המוזיקה. גם בעולם, המוזיקאים המצליחים בעולם הפסידו הופעות והפקות שהיו צריכות לפרנס אותם. אך בכל זאת, אם מסתכלים על הטופ של עולם המוזיקה העולמי, רואים שעשרת המוזיקאים המשתכרים ביותר בעולם בשנת 2021 גרפו יחד 2.3 מיליארד דולר, יותר מכפול ממה שהם הרוויחו בשנה, בשנים שלפני המגיפה.
נכון שאת רוב הרווח הזה רובם לא עשו ממוזיקה נטו, במיוחד לא מהופעות, אבל הדברים שהם הרוויחו מהם אלו דברים שרק מוזיקאים או סלבס אחרים יכולים להרוויח מהם, כמו מכירת קטלוגים או פרסום מותגים. דא-עקא, זה מדגיש כמה המוזיקה עצמה היא מקצוע לא יציב ולא הופך אנשים למיליונרים אם הם עוסקים רק במוזיקה נטו.
הדירוג, שנעשה ע"י המגזין רולינג סטונס, מדד את ההכנסות השנתיות של עשרת המוזיקאים המרוויחים ב-2021, לפני ניכויי מס ועמלות שונות:
1. ברוס ספרינגסטין – 590 מיליון דולר
הראשון ברשימה היה מהבולטים שבטרנד מכירת הקטלוגים. ספרינגסטין מכר את זכויות היוצרים על היצירות שלו לסוני בדצמבר האחרון. העסקה בסך 550 מיליון דולר עשתה היסטוריה כמכירה הגדולה ביותר של קטלוג סולו עד כה. חזרה לברודווי בקיץ האחרון הוסיפה מיליונים להונו, וכך גם שני פרויקטים עם ברק אובמה: פודקאסט בשם Renegades: Born in the USA וספר בעל אותו שם, שמבוסס על השיחות של שני הסמלים האמריקאים הללו על העולם והחיים.
 
2. ג'יי זי – 470 מיליון דולר
מפיק וזמר ההיפ הופ גרף השנה את הרווח השנתי הגדול ביותר שלו בכל הקריירה. בפברואר האחרון הוא מכר מחצית ממותג השמפניה שלו Armand de Brignac לענקית היוקרה LVMH תמורת 300 מיליון דולר. כמה חודשים לאחר מכן, הוא והשותפים שלו בשירות המוזיקה Tidal מכרו 80% מהחברה, שנרכשה במקור ב-56 מיליון דולר - ל-Square תמורת 302 מיליון דולר. וכל זה בנוסף לשותפויות עם פומה וטיפאני ושות' שהוא מטפח.
3. פול סיימון – 260 מיליון דולר
הזמר-יוצר המיתולוגי מכר את כל זכויות הקטלוג שלו לסוני מיוזיק במרץ האחרון. העסקה כללה כ-400 יצירות, וכללה עבודות סולו של סיימון וכן זכויות לשירים שכתב במסגרת סיימון וגרפונקל. 
4. קניה ווסט – 250 מיליון דולר
הראפר והיוצר ששינה את שמו באופן רשמי ל-"Ye", מחזיק באימפריית ההנעלה Yeezy שהיוותה את הרוב המכריע של הכנסתו בשנה האחרונה. האלבום החדש Donda - שיצא באוגוסט ונקרא על שם אמו המנוחה - הפך לתקליט הסולו התשיעי ברציפות שלו בראש המצעדים. 
5. ראיין טדר (וואן ריפבליק) – 200 מיליון דולר
הסולן של OneRepublic הוא לא רק פנים יפות, וגם כתב להיטים לכוכבות כמו אדל, ביונסה וטיילור סוויפט. מכירת הקטלוג שלו ב-60 מיליון דולר ב-2017 התבררה כחימום בלבד, ובינואר האחרון, ענקית הפרייבט אקוויטי KKR קנתה את הרוב המכריע של זכויות היוצרים שנותרו לו בלהיטים.
אחריהם ברשימת ההכנסות של 2021:
6. רד הוט צ'ילי פפרס - 145 מיליון דולר
7. לינדזי באקינגהאם - 100 מיליון דולר
8. מוטלי קרו (להקה) - 95 מיליון דולר
9. בלייק שלטון - 83 מיליון דולר 
10. טילור סוויפט - 80 מיליון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה