תיירות

בעלות של 160 מיליון שקל: משרד התיירות מכריז על תכנית ענק

על רקע מלחמת ״חרבות ברזל״: משרד התיירות מקצה 160 מיליון ש״ח עבור פיתוח תשתיות ציבוריות. שר התיירות חיים כץ: "ממשיכים לפתח תשתיות שישפרו את חווית הביקור במוקדי תיירות ברחבי הארץ"
מערכת ice | 
חיים כץ (צילום אוליביה פיטוסי פלאש90)
משרד התיירות, הודיע שיעמיד השנה לרשויות המקומיות וגופים ציבוריים, תקציב של בהיקף של כ-160 מיליון שקל עבור פיתוח תשתיות ציבוריות לשימוש ורווחת ציבור התיירים הישראלים והנכנסים מחו"ל.
התקציב, שניתן על רקע מלחמת חרבות ברזל, נועד לשפר את תשתיות התיירות בכלל חבלי הארץ כבר בעתיד הקרוב. 70% מהתקציב מיועד ״לערי הליבה״ התיירותיות: ירושלים, עכו, נצרת, טבריה, אילת, מצפה רמון וקו החוף (למעט רצועת החוף שבין הרצליה לבת-ים).
 
המשרד קבע מספר מדדים לדירוג הפרויקטים שיזכו למימון, כחלק מהזמנה שהופצה לרשויות מקומיות. בין הקריטריונים שייבחנו: היערכות ומענה לעומס תיירותי והקמת תשתיות המשפרות את הנגישות התחבורתית לאתרי תיירות, פיתוח כלכלי המבטא אינטרס של מספר רשויות, הנגשה לאנשים עם מוגבלויות, פיתוח מוצרי לילה ותשתית תומכת מלונאות.
מדד נוסף שייבחן הוא האם הפרויקט המוצע למשרד התיירות מהווה חלק מתפיסה אזורית גיאוגרפית המבטאת רעיון ייחודי, כגון יהודה ושומרון, לו ערכים תיירותיים היסטוריים, ארכיאולוגיים ותרבותיים, והפוטנציאל הגלום בהם טרם הגיע למיצוי.
במשרד התיירות אומרים כי יעניקו בבחירת הפרויקטים דגש מיוחד לגיוון המוצר התיירותי, חדשנות וקיימות. עוד הוחלט, כי שיעור ההשתתפות המינימלי הנדרש מהרשות ייקבע בהתאם לחוסנה הכלכלי. כלומר, ככל שהרשות מבוססת יותר, כך יקטן המימון המשרדי. לצד זה, בפרויקטים הכרוכים בתשלום כניסה, שיעור ההשתתפות של המשרד יהיה נמוך משל אלו הפתוחים בחינם לציבור.
שר התיירות, חיים כץ, התייחס לדברים ומסר: "אנו ממשיכים לפתח תשתיות שישפרו את חווית הביקור במוקדי תיירות ברחבי הארץ. נתעדף פרויקטים שיביאו ערך ותרומה משמעותית לאזורים נרחבים וכאלו שיבוצעו במהירות ויעילות. העיקרון המנחה שלנו, הוא פיתוח במקומות עם ערכים תיירותיים המבוססים על התרבות, הדת וההיסטוריה של ארץ ישראל".
מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, מסר: ״על אף המלחמה, משרד התיירות רואה לנכון לצד הטיפול האינטנסיבי במפונים לקדם גם בנייה ושיפור של תשתיות התיירות לטובת אזרחי המדינה ותיירים מחו"ל, שיחזרו לטייל. גם השנה קבענו קריטריונים לתעדוף פרויקטים, המתאימים למאפייני התיירות של ימינו ויטיבו עם המטיילים. בייחוד בימים אלו, אני מזמין רשויות וגופים ציבוריים להגיש בקשות לסיוע בהקמת פרויקטים משמעותיים שיתרמו לפיתוח התיירות ולכלכלת המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה