תיירות

שוק ההפלגות יסתכם ב-38 מיליארד דולר: זינוק של 10% בארבע שנים

בשנת 2023 הפליגו ברחבי העולם 31.7 מיליון תיירים, עלייה של 6.8% משנת 2019 לפני פרוץ מגפת הקורונה. הגיל הממוצע של המפליגים הוא 46. נמל חיפה דיווח על עלייה של 166% בתנועת הנוסעים באוניות הקרוזים. מנכ"ל MSC Cruises: "פועלים בהתמדה להפוך את צי האוניות שלנו לירוק יותר, להשיק אטרקציות ושיתופי פעולה"
מערכת ice | 
קרוז משפחות מאורגן (צילום MSC חול)
בשנת 2023 הפליגו ברחבי העולם 31.7 מיליון תיירים - עלייה של 6.8% משנת 2019 שהייתה שנת השיא לפני פרוץ מגפת הקורונה העולמית. משנת 2024 עד שנת 2028 תעשיית הקרוזים העולמית צפויה לגדול ב-10%, כאשר שווי תחום ההפלגות העולמי יעמוד על 38 מיליארד דולר. 
הסיבות העיקריות שתיירים מעדיפים לבחור בחופשת קרוז הן מחיר משתלם וטיול רב-יעדי, כך לפי דוח ארגון CLIA שמתפרסם הבוקר (חמישי) ומספק הצצה על התעשייה. כאמור, בשנת 2023 הפליגו ברחבי העולם 31.7 מיליון נוסעים, מדובר בעלייה של 6.8% משנת 2019 שהייתה שנת שיא לפני פרוץ מגפת הקורונה אז הפליגו 29.7 מיליון איש.
 
ארגון CRUISE LINES INTERNATIONAL ASSOCIATION מאגד את תעשיית הקרוזים העולמית ומספק לתחום ההפלגות הבינלאומי מדיניות אחידה בנושאים כמו: מדידת נתונים עדכנית, איכות סביבה ושמירה על כדור הארץ, בטיחות בהפלגות, טכנולוגיה, חדשנות ועוד. 

היעדים הפופולריים לשנת 2023 היו איי הקריביים, הבהמאס וברמודה. ספינת MSC Seashore (צילום: MSC Cruises)
מקור המפליגים הגדול ביותר הגיע ממדינות צפון אמריקה, אירופה, אסיה, אוסטרליה ודרום אמריקה לפי סדר יורד. 12% מכלל המפליגים נוהגים להפליג פעמיים בשנה ו-10% מפליגים אף 3-5 פעמים בשנה. 82% מהנוסעים שהפליגו מצהירים על כך שיפליגו שוב. 71% מכלל הנשאלים שלא הפליגו מעולם שוקלים להפליג לראשונה במהלך חייהם.
הגיל הממוצע של המפליגים הוא 46. 65% מהמפליגים בעולם הם מאוכלוסייה צעירה כאשר 36% הם מתחת לגיל 40. דור המילניאלס הם הנלהבים ביותר לתכנן קרוז כחופשה. 10% מהמפליגים מפליגים בוחרים להפליג ביחידות כאשר רובם מצפון אמריקה. 28% מכלל המפליגים מעדיפים להפליג בהרכב משפחתי רב-דורי. 73% מהמפליגים קיבלו את ההחלטה על ההפלגה בהמלצת סוכן נסיעות.
היעדים הפופולריים לשנת 2023 היו איי הקריביים, הבהמאס וברמודה, אגן הים התיכון, אסיה, אירופה, אלסקה אוסטרליה ניו זילנד, והחוף המערבי של ארהב כולל מקסיקו דרום אמריקה ופנמה, אפריקה וצפון אפריקה. חברות הקרוזים משקיעות בחופים ואיים פרטיים כולל תחזוק חופים פרטיים ושמורות טבע ימיות. 5 איים פרטיים צפויים להיפתח בשנתיים הקרובות לאחר עבודות תשתית והשקעה כספית רבה. 

שימש להתחלה וסיום הפלגות של 10 חברות קרוזים שונות בישראל. נמל חיפה (צילום: שיר תורם/פלאש 90)
שנת 2023 הייתה שנת שיא בתחום הקרוזים גם בישראל כאשר נמל חיפה דיווח על עלייה של 166% בתנועת הנוסעים באוניות הקרוזים. תקופת קיץ 2023 ועד לתחילת המלחמה שאז חברות הקרוזים הבינלאומיות הפסיקו את הגעתן לישראלהייתה תקופת שיא לפעילות אוניות הקרוזים מחיפה כולל חברות קרוזים בינלאומיות מובילות שהשיקו הפלגות מנמל חיפה. כנמל בית, נמל חיפה שימש להתחלה וסיום הפלגות של 10 חברות קרוזים שונות, והיה הנמל השני במזרח הים התיכון בתחום הקרוזים שלפניו היה רק נמל פיראוס. 
אייל אטיאס מנכל MSC Cruises ישראל: "חברת MSC Cruises היא חברת הקרוזים השלישית בגודלה בעולם ופועלת מאז שנת 1970. החברה מובילה את התפתחות ענף הקרוזים העולמי כאשר, משקיעה מאמצים בהשקת אוניות חדשות שכוללות מגוון רחב של הצעות ערך ללקוחות. אנחנו פועלים בהתמדה להפוך את צי האוניות שלנו לירוק יותר, להשיק אטרקציות ושיתופי פעולה, להשקיע בתחום הקולינריה, תחום ה-wellness ועוד". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה