תיירות

חברות התעופה חוטפות תביעת פיצויים ענקית: "גובות כסף בהונאה"

שתי תביעות ייצוגיות בארה"ב טוענות כי חברות התעופה דלתא ויונייטד מכרו "מושבי חלון" שבפועל היו מול קיר אטום – תוך גביית עשרות עד מאות דולרים לנוסע. התובעים דורשים החזר ופיצויים לכלל הנוסעים שנפגעו
מערכת ice | 
טיסה (צילום unsplash)
סערה בארצות הברית: שתי תביעות ייצוגיות הוגשו השבוע נגד דלתא איירליינס ויונייטד איירליינס, בטענה כי מכרו לנוסעים "מושבי חלון" – אך בחלק מהמקרים מדובר היה במושבים הסמוכים לקיר ללא חלון. התביעות, שהוגשו בבית משפט פדרלי בניו יורק ובסן פרנסיסקו, טוענות להונאה צרכנית בהיקף נרחב, שעשויה להשפיע על מיליוני נוסעים.
לפי הנטען, בדגמי מטוסים בהם בואינג 737, בואינג 757 ואיירבוס A321, קיימות שורות שבהן מותקנים צינורות מיזוג ורכיבים נוספים שמונעים התקנת חלון. למרות זאת, דלתא ויונייטד משווקות את המושבים הללו כמושבי חלון רגילים – ואף גובות עליהם תוספות תשלום שנעות מ־36 ועד יותר מ־100 דולר, תלוי בטיסה. עורכי הדין המייצגים את התובעים טוענים כי מדובר ביותר ממיליון מושבים שנמכרו באופן זה, בהיקפים של מיליוני דולרים.
הנוסעים המתוסכלים מתארים ברשתות החברתיות את תחושת ההטעיה, כאשר מה שהוצג להם כמושב חלון התגלה כקיר אטום. התובעים מדגישים כי מעבר לאובדן הנוף, לחלון יש תפקיד רגשי ומעשי: הקלה על פחד טיסה, התמודדות עם מחלת תנועה, הסחת דעת לילדים ומתן תחושת שליטה.
 
בתביעה נגד דלתא נטען לפרסום כוזב ופרקטיקות עסקיות מטעות, ואילו התביעה נגד יונייטד כוללת גם טענות להפרת חוזה ותחרות בלתי הוגנת. הדרישות: החזר כספי לנוסעים, פיצויים, וצו המחייב את החברות לגלות בשקיפות מהם המושבים שאינם כוללים חלון בפועל.
מנגד, חברות מתחרות כמו אלסקה איירליינס ואמריקן איירליינס מיידעות מראש את הנוסעים לגבי מושבים כאלה. כעת, יידרש בית המשפט להכריע האם דלתא ויונייטד ייאלצו לפצות את הנוסעים – ואולי אף לשנות את מדיניות השיווק שלהן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה