תיירות

ענקית התעופה הודיעה שפרטי לקוחות נגנבו: קרה גם לכם?

חברת התעופה הלאומית של ספרד איבריה הודיעה כי נפגעה ממתקפת סייבר גדולה ונגנבו פרטים אישים של לקוחות החברה, זה קרה לאחר שהנתונים היו אצל חברת צד שלישי, שמה של החברה עדיין לא פורסם
דסק תיירות | 
מטוס איבריה (צילום יוסי אלוני/פלאש 90)
חברת התעופה הלאומית של ספרד איבריה הודיעה היום כי נפגעה ממתקפת סייבר גדולה, זאת לאחר שהאקרים הצליחו לחדור את המערכת ולהגיע למאגר נתונים גדול של לקוחות החברה. ענקית התעופה הספרדית שלחה מייל לכל אותם נוסעים שנפגעו. מקרה זה אירע לאחר שהנתונים היו מאוחסנים אצל חברת צד שלישי, אשר עד עתה לא ברורה זהות החברה.
יחד עם זאת חשוב לציין כי חברות רבות נפגעו בחודשים האחרונים ממתקפות סייבר לאחר שאחסנו את נתוני הלקוחות בחברת הנתונים האמריקאית Salesforce. בין החברות שטענו כי נפגעו היו KLM ההולנדית, קוואנטס האוסטרלית שאף הייתה הראשונה שדיווחה על מתקפת הסייבר ואייר פראנס הצרפתית. יש לציין כי אמנם פרטי לקוחות נגנבו, אך הפרטים החשובים כמו כרטיס אשראי וסיסמאות לא נפרצו.
המידע שנגנב על ידי אותם האקרים עלול לשמש למתקפות פישיניג בהן מנסים להטעות לקוחות לפתוח קישורים מזויפים שמתקינים נוזקה או מובילים לאתרים מתחזים. בהודעה שנמסרה מטעם החברה ללקוחות נמסר: "איבריה איתרה אירוע אבטחה הקשור לגישה בלתי מורשית למערכות של ספק החברה. מייד עם גילוי האירוע, הפעלנו את פרוטוקול האבטחה שלנו ונקטנו בכל האמצעים הטכניים והארגוניים הנדרשים כדי לבלום אותו, לצמצם את נזקיו ולמנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה